06.06.2017  |  Supply chain

Afrikakurven – firmagaven der kombinerer lækre produkter med samfundsansvar

Indhold fra partner Hvad er dette?

Nu er det muligt at give medarbejderne og kunderne lækker kaffe, vin og chokolade – og samtidig gøre en stor forskel for lokalbefolkningen i tre afrikanske lande.

Ved at købe Afrikakurven støtter virksomheder blandt andet kvindelige småbønder i Kenya.

Fire virksomheder med fokus på socialt iværksætteri er gået sammen om den samfundsansvarlige firmagave ”Afrikakurven”. I kurven ligger lækre produkter, der alle er med til at gøre en stor forskel for lokalbefolkningen i tre afrikanske lande.

Selve kurven er lavet af kvinder i Afrikas største slum, der ligger i Kenyas hovedstad Nairobi. Gourmet-kaffen fra NGUVU er med til at sikre kvindelige småbønder i Kenya ordentlig løn og faglig udvikling, mens kaffen fra Coffeprint-Impact Roasters er med til at sikre rent vand til skolebørn i Etiopien. Den lækre chokolade fra Social Foodies skaber jobs i Sydafrika, mens den økologiske vin fra Vin med Hjerte støtter lokale vinbønder i Sydafrika og står bag lokale drikkevandsprojekter.

”Vi oplever rigtig stor interesse omkring Afrikakurven. Mange virksomheder vil gerne give medarbejderne og kunderne en helt unik gave, der både smager virkelig godt og gør en konkret forskel for mange personer i tre afrikanske lande”, fortæller Rune Sandholt, der er stifter af NGUVU, som står bag produktionen af kurven og kaffen fra de kvindelige småbønder i Kenya.

Rune Sandholt fortæller, at der med Afrikakurven følger en stærk kommunikationspakke, som eksempelvis kan bruges til at øge engagementet blandt medarbejderne op til jul.

”Vi synes, at det er vigtigt, at fortælle historierne bag Afrikakurven, så virksomhederne kan vise, at det ikke er en helt almindelige gave, de giver. Hvad betyder det for en enlig mor i Afrikas største slum, at hun nu er sikret arbejde, så hun kan forsørge sig selv og sine børn? Hvorfor har det en langvarig effekt, at skolebørn i Etiopien får adgang til rent drikkevand? Historierne viser, at virksomheder gennem deres indkøb kan gøre en forskel, der rækker langt”.

Vil du vide mere om Afrikakurven, så skriv til Rune Sandholt på rs@nguvu.dk eller ring på 51398247.

Mere fra NGUVU

NGUVU

http://nguvu.dk/

Om NGUVU NGUVU betyder ”styrke” på Swahili. Ideen bag NGUVU er nemlig at hjælpe udsatte kvinder i Kenya, så de bliver stærke nok til at skabe et bedre liv for dem selv og deres børn. Vi tror på, at vi kan gøre størst forskel for de udsatte kvinder ved at sikre dem et fast job, ordentlige arbejdsforhold og faglig udvikling. Det er nøglen til at skabe en positiv…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere