Bæredygtighed som globalt konkurrenceparameter
Mens de helt nye kollektioner i disse dage vises frem under modeugen i København, har Deloitte lanceret dette års Modeanalyse 2016.
Ud over at give indblik i branchetendenser indenfor eksport, nethandel og detail, har Modeanalysen igen i år også en CSR-vinkel. Denne gang er fokus på udviklingen af en global standard for bæredygtighed i modeindustrien. Analysen giver blandt andet indblik i, hvordan outdoor-brandet Peak Performance anvender standarden for at måle sin bæredygtighedsindsats og styrke sin brandstrategi.
”I tråd med denne tendens ser vi blandt andet at stormagasiner, fx i Tyskland, begynder at stille krav om dokumentation og certificeringer på produkternes bæredygtighedsprofil. Allerede i dag er det altså et konkurrenceparameter, hvis man vil ind på de markeder. Samtidig bliver det langt nemmere for kunderne at vurdere og sammenligne produkter ift. bæredygtighed”, siger Bahare Haghshenas, Senior Manager, Deloitte Sustainability.
Du kan downloade hele analysen her: http://www2.deloitte.com/dk/da/pages/consumer-business/articles/modeanalysen.html