Bestseller lancerer bæredygtighedsrapport
Danske Bestseller har offentliggjort bæredygtighedsrapport for 2015/16.
Det danske brand Bestseller offentliggjorde i sidste uge sin bæredygtighedsrapport for 2015/16. Rapporten indeholder virksomhedens tiltag for en verden, der forener bæredygtighed og mode.
”I år har vi justeret vores strategi, for at sikre os at den fortsat vil reflektere forpligtigelse og et højt ambitionsniveau, samt at den omfavner nye bæredygtighedstendenser og fokusområder”, siger Mogens Werge, kommunikations- og bæredygtighedsdirektør.
Det indebærer f.eks. et nyt mål for at reducere mængden af ny plastik i emballager og supply chain og et nyt fokus på at integrere dyrevelfærd i Bestsellers indkøb. I det hele taget er kernen i tøjkoncernens bæredygtighedsarbejde at sikre sig en ansvarlig leverandørkæde. Ved regnskabets afslutning havde Bestseller 425 leverandører, som producerer på 831 fabrikker. Ud af disse lever 93 procent op til Bestsellers krav til miljø og arbejdsforhold.
Bestseller har i det foreudgående år også kastet sig ind ud på den store scene og har meldt sig ind i det internationale Eithical Trading Initiative og Ellen McArthur Fondens CE100-gruppe som fokuserer på cirkulær økonomi.
-CHM