Codan er et forbillede for andre
Codan er for nylig hædret for bedste csr-strategi. Nu tager forsikringsselskabet fat på at udvikle tredje generation af CSR.
Det har afgørende betydning for forsikringsselskabet Codan, at virksomheden blev hædret som bedst til strategi på CSR Awards 2013 i september. CSR-direktøren mener, prisen betyder, at såvel kolleger, kunder, bestyrelsesmedlemmer og aktionærer nu endnu bedre forstår vigtigheden af virksomhedens intensive CSR-arbejde.
Læs også: Codan kåret til årets internationale forsikringsselskab
Virksomheden er lige nu i gang med at udvikle tredje generation af csr-strategien, som skal lanceres i 2014. Forarbejdet med at udvikle den nye strategi er opfattende og involverer kunder og samarbejdspartnere.
At Codan blev belønnet med den prestigefulde CSR Strategy Award, gør strategiarbejdet nemmere, fortæller Codans direktør for kommunikation og CSR Jeanette Fangel Løgstrup:
Vi trækker på kunderne
Vi skal gennemføre en stor csr-undersøgelse i forbindelse med strategiarbejdet og vil engagere kunder og samarbejdspartnere. Den anerkendelse, som CSR Strategy Award er, betyder helt sikkert, at kunder og organisationer er mere villige til at bruge deres tid på undersøgelsen, siger csr-direktøren, som er glad og stolt over prisen, der er et resultat af et langsigtet arbejde med csr.
Læs også: Se vinderne af CSR Awards
Vi har lyttet til vores kunders behov, og vi har arbejdet hårdt med at integrere csr i vores kerneforretning. Jeg håber, at vi fremadrettet kan inspirere endnu flere virksomheder til at koble csr-arbejdet tættere til forretningen, siger Jeanette Fangel Løgstrup.
Hæderen har betydning både internt i organisationen og eksternt i forhold til kunder og bestyrelse, mener Jeantte Fangel Løgstrup, som forudser, at virksomheden i fremtiden vil måle mere på csr-indsatserne. Men engagementet og passionen i csr-arbejdet vil altid være afgørende i Fangel Løgstrups optik: Vi skal finde balancen mellem passion og målinger, det må ikke kappe over til den ene side.
Derfor blev Codan hædret
Ni juryer bestående af eksperter og repræsentanter for private og offentlige organisationer stod for udvælgelsen af de nominerede virksomheder. Begrundelsen for nomineringen af Codan til prisen for Bedste CRS-strategi lød:
Læs også: CSR Awards-vindere: Derfor er prisen vigtig
Codans CSR-strategi støtter op om forretningen og er tænkt ind i forretningsstrategien. Baseret på input fra kunderne bygger CSR-strategien på visionen om at forsikre en bæredygtig fremtid med fokus på områderne klima, sikkerhed og sundhed. CSR-programmerne inden for de tre områder har hjulpet Codan med at opnå de overordnede forretningsmål. Codan viser, hvordan de gennem deres forretning kan være med til at bidrage til positiv udvikling i samfundet, og sætter samtidig fokus på ekstremt vejr (for eksempel skybrud), indbrud og trafiksikkerhed.
Codan har netop offentliggjort sin ansvarlighedsrapport for 2012-2013 Tæt på ansvarlighed.