25.09.2017  |  Klima, miljø og energi

Danskerne vil have bæredygtige senge

Indhold fra partner Hvad er dette?

For næsten halvdelen af danskerne (45 pct.) er det vigtigt, at deres seng ikke er produceret med giftige kemikalier og usunde materialer. Det viser en ny undersøgelse fra Auping 2017.

Dette afspejles også i den markante stigning i salget af Aupings Essential-seng, som udelukkende er produceret af genanvendte eller genanvendelige materialer http://www.auping.com/dk/senge/essential-seng og Aupings andre bæredygtigt producerede designsenge.

Danskerne vægter miljøet højere og højere

Auping spurgte både i 2015 og i 2017 danskerne om, hvor vigtigt det var for dem, at deres sengeproducent tog ansvar for miljøet og fremtiden. Og det ses her af svarene, at vigtigheden af bæredygtige produkter og producenter for danske forbrugere er steget 180 pct. inden for blot to år. (Se data fra aupings undersøgelse her: http://www.auping.com/dk/nyheder/danskerne-vil-have-baeredygtige-senge

Tilbage i 2015 viste Aupings undersøgelse, at kun 5 pct. af danskerne fandt det meget vigtigt, at deres sengeproducent tog ansvar for miljøet, mens det nu er gældende for 14 pct. af danskerne. Tilbage i 2015 var det ligeledes ’kun’ vigtigt for 34 pct. af danskerne, mens det nu er vigtigt for 43 pct. af danskerne, at deres sengeproducent tager ansvar for miljøet.

Markant stigning i salget af Auping Essential senge

Et helt konkret eksempel på, at danskerne rent faktisk mener, hvad de siger, når man spørger dem, er den åbenlyse stigning i salget af Aupings bæredygtige Essential seng.

I 2015 da den første undersøgelse blev foretaget og kun 5 pct. af danskerne fandt det meget vigtigt at købe bæredygtigt til boligen lå 23 pct. af Aupings salg i Essential senge, hvorimod det allerede i 2016 havde ændret sig og steget med hele 16 pct. til 39 pct.  Dvs. Aupings 100 pct. bæredygtige seng, som udelukkende er produceret af genanvendte og genanvendelig materialer salgsmæssigt ligger på en delt første plads med Auping Original. Og her i 2017 ser tallene kun ud til at gå i samme retning.

’Efter vi hos Auping i 2012 sendte Essential-sengen på det danske marked har den vundet mere og mere indpas og er klart blevet en af danskernes design-darlings. Det er både familier med børn, ældre og især den yngre del af vores målgruppe, som falder for det prisvindende og enkelte design, men også i den grad de bæredygtige materialer og produktionsmetoder, som Essential giver med i prisen. Dét ser vi i vores undersøgelser, dét hører vi fra vores forhandlere og det kan vi se i denne salgsstigning. Jeg kan sågar røbe, at vi ser præcis den samme stigningstendens i 1. kvartal af 2017.’ siger direktør for Auping, Morten Lund Petersen.

Mere fra Royal Auping Scandinavia

Royal Auping Scandinavia

www.auping.dk

Et sundt liv med massere af energi begynder med en god nattesøvn. Auping blev grundlagt i 1888 af smeden Johannes Auping som revolutionerede sengebranchen ved at udtænke spiralnetbunden, som er vores unikke varemærke. Hos Auping arbejder vi stadig hver dag med nysgerrighed og passion for at videreudvikle morgendagens ultimative sovekomfort. Og dette er i vores øjne uløseligt forbundet med et bæred…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere