Forbrugere vil gå langt for bæredygtig levering

Forbrugere er villige til at betale mere og vente længere på deres produkter, hvis de leveres på en bæredygtig måde. Det viser en ny undersøgelse foretaget blandt amerikanske forbrugere af konsulent-firmaet West Monroe Partners.

Mere end halvdelen af de amerikanske forbrugere er villige til at betale mindst fem procent højere priser for deres varer, som er bestilt online, hvis de leveres bæredygtigt, viser en ny undersøgelse fra West Monroe Partners..

15.05.2014

CSR.dk

Mere end halvdelen af de amerikanske forbrugere er villige til at betale mindst fem procent højere priser for deres varer, som er bestilt online, hvis de leveres bæredygtigt, og 76 procent vil vente mindst en ekstra dag, hvis transporten er klimavenlig. Det viser en ny undersøgelse fra konsulentfirmet West Monroe Partners, skriver environmentalleader.com.  

Læs også: Grønne indkøb a la Hilton

I undersøgelsen ”Need for Green or Need for Speed” fik West Monroe Partners mere end 600 amerikanske forbrugere til at vurdere, hvad de ville være villige til at gøre for en mere bæredygtig levering af varer købt online. Nogle af undersøgelsens resultater omfatter:

  • 12 procent af de amerikanske forbrugere ville betale op til 10 procent mere for en bæredygtig levering.
  • Forbrugernes årlige indtægt havde ikke indflydelse på forbrugernes villighed til at betale mere for en bæredygtig levering. Faktisk var flere, der tjener over $100.000 om året, mindre tilbøjelige til at acceptere højere priser for klimavenlig transport.
  • Alder spillede kun en lille rolle i forhold til de adspurgtes holdning til bæredygtighed. De 18-25-årige var lidt mindre tilbøjelige til at betale mere for klimavenlig transport i forhold til de 26-35-årige.

I Europa vil vi også betale mere
Selvom de amerikanske forbrugere generelt har et positivt syn på en grønnere levering, viste undersøgelsen dog, at de amerikanske forbrugere er de mest uvidende i forhold til muligheden for at benytte sig af de grønne leveringsmuligheder.

Læs også: Bæredygtigt indkøb vinder langsomt frem

Rådgivningsfirmaet BearingPoint har i Europa fortaget en undersøgelse magen til den, West Monroe Partners har foretaget. Den viser, at de europæiske forbrugere er mere opmærksomme på grønne leveringsmuligheder.

Ud af de 1.000 europæiske respondenter, der deltog i BearingPoints undersøgelse, svarede næsten halvdelen, at de var klare over klimavenlige skibsfartsalternativer, og at én ud af fem allerede benyttet sig af muligheden. Dertil var næsten 60 procent villige til at betale mere for grøn skibsfart, og 76 procent var villige til at vente op til tre dage længere på den bæredygtige levering.

Slutteligt konkluderer undersøgelsen, at e-handelsorganisationerne bør overveje nye måder at fremme alternative leveringsmetoder på til gavn for brugerne og samfundet.

-JDN

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

24.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Det er verdens grønneste virksomhed, og de måler alt: - Det er dumt at lade være

10.04.2025BSR

Sponseret

Maintaining Sustainability and Human Rights Principles as Supply Chains Upend

10.04.2025BSR

Sponseret

Maintaining Sustainability and Human Rights Principles as Supply Chains Upend

07.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric lancerer skræddersyet løsning til SMV’ers bæredygtighedsarbejde

02.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Mobile datacentre er fremtiden – Schneider Electric opskalerer produktionen

01.04.2025Fristads Kansas

Sponseret

I front i tekstilbranchen: Virksomhed har cirkulær produktion i kernen af sin forretning

31.03.2025Schneider Electric

Sponseret

Harmony NFC kontrolrelæer og timere er nu fuldt kompatible med iOS

25.03.2025CSR.dk

Ingen er 100 % fri for risikoen for tvangsarbejde dybt nede i forsyningskæden

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle