Friske Frugtkurve giver sunde medarbejdere - Successcase fra E.ON

Hver dag får energiselskabet E.ON leveret en frugtkurv med frisk frugt. Frugtordningen giver sunde og glade medarbejdere, siger kundecenterchef Martin Jensen. "Du får sunde og glade medarbejdere, og i den sidste ende er folk mere på arbejdspladsen".

Frugtkurvn.dk - Kvalitet, Variation og Personlig Service.

Hos energiselskabet E.ON handler frugtordningen om at give medarbejderne et sundt alternativ. I mere end fem år har virksomheden benyttet sig af Frugtkurven.dk som frugtleverandør til at levere kurve med frisk frugt til kontoret på Frederiksberg. Og den friske frugt er populær på arbejdspladsen, forklarer Martin Jensen, der er kundecenterchef hos E.ON.

– Medarbejderne er meget glade for frugtordningen. De nyder muligheden for at gå ud i caféen og få et stykke frisk frugt i løbet af dagen, siger han.

Frugtordningen er et led i den række af sundhedstilbud, E.ON tilbyder sine medarbejdere, forklarer han videre. Hver dag får E.ON leveret nye Frugtkurve med friske bananer, æbler, pærer og sæsonens frugter, som medarbejderne frit kan tage af.

– Vi går generelt meget op i sundhed, og vi vil gerne sikre, at der er et sundt alternativ, hvis man i løbet af dagen går lidt sukkerkold og har brug for lidt ekstra energi. Derfor er vi meget glade for vores frugtordning, siger Martin Jensen og tilføjer, det godt kan betale sig for virksomheder at fokusere på sundheden på arbejdspladsen.

– Vi tror på, at det kan betale sig, fordi sunde medarbejdere er der lidt oftere. Hvis man kigger på vores generelle fremmøde på arbejdspladsen, så ligger det ganske højt. Det er jeg sikker på, at frugtordningen også har indflydelse på – den er simpelthen med til at give sunde og glade medarbejdere, siger han.

Læs mere om Frugtkurve og de mange fordele til jeres virksomhed >

Da E.ON i sin tid skulle vælge frugtleverandør, var det ifølge Martin Jensen især vigtigt at finde en leverandør, der lever op til de værdier, som energiselskabet selv stræber efter. Derfor var E.ON på udkig efter en frugtleverandør, der ligesom dem selv tænker bæredygtigt. Det fandt de – og gennem årene er energiselskabet derfor blevet hos den samme leverandør - Frugtkurven.dk.

– Grunden til, at valget faldt på Frugtkurven som frugtleverandør, er, at de ligesom os går op i miljø og bæredygtighed. Vi er et energiselskab, der investerer i bæredygtig energi, og det harmonerer rigtig godt med den måde, som de ser verden på, siger Martin Jensen.

Samtidig var det ifølge Martin Jensen vigtigt at finde en frugtleverandør, som er fleksibel i forhold til E.ONs behov.

– Vores behov i forhold til frisk frugt har ændret sig i løbet af den tid, vi har været kunder hos vores frugtleverandør, siger Martin Jensen og fortsætter:

– Én af de helt store fordele ved vores frugtordning – ud over selve kvaliteten af frugterne og den store variation i udvalget – er, at vi med ret kort varsel kan justere i mængden af frugt, som vi gerne vil modtage. Frugtkurven.dk er altid meget fleksibele i forhold til at kunne opjustere og nedjustere antallet af stykker. Og den type fleksibilitet i sådan en ordning er faktisk vigtig for lidt mindre virksomheder som os, siger han.

Hos E.ON står Frugtkurven i kantinen og fungerer derfor også som socialt samlingspunkt for energiselskabets medarbejdere i løbet af dagen, hvor de kan gå ud og ”tage en puster” og tale om ting, der ikke nødvendigvis er arbejdsrelaterede.

– Frugtkurven indgår i et sted og en sammenhæng, hvor du ikke har arbejdet omkring dig, og hvor du derfor kan stå og koble lidt af. Det er en meget vigtig funktion, fordi man i den situation møder sine kolleger på en anden måde, siger Martin Jensen.

Han er ikke i tvivl om, at det er en god idé for virksomheder at investere i en Frugtkurv.

– Du får i højere grad sunde og glade medarbejdere, og i den sidste ende er folk mere på arbejdspladsen. Det kan godt betale sig. Man skal ikke spare en frugtordning væk – det har den en for stor værdi til, siger kundecenterchefen.

Se netop den Frugtkurv som skaber sucess hos E.ON >

I Danmark producerer og sælger E.ON bæredygtig fjernvarme, vindenergi og biogas. E.ON sælger og rådgiver desuden om el og gas, energieffektivisering og grøn mobilitet som (bio)gas til transport og opladning til elbiler. E.ON Danmark er en del af verdens største privatejede energiselskab, E.ON SE, med 33 mio. kunder og 58.000 medarbejdere.

Denne sucesscase blev bragt i Børsen´s særtillæg "vores nye erhvervssundhed" onsdag d. 25 november 2015.

18.04.2016Frugtkurven

Sponseret

Frugtkurven skaber oplevelser og kunderelationer - CSR skal være en oplevelse ikke bare certifikater på papir.

17.12.2015Frugtkurven

Sponseret

Friske Frugtkurve giver sunde medarbejdere - Successcase fra E.ON

07.10.2015Frugtkurven

Sponseret

20% mere Firmafrugt for pengene - når størrelsen betyder noget

06.10.2015Frugtkurven

Sponseret

Frugtkurve giver flittige medarbejdere