Global konference om CSR og miljømærker afvikles i København
I år holdes den internationale konference 'In Good Company', for første gang i Danmark. Fokus bliver sat på virksomheder og deres samarbejde med ngo'er.
Årets største globale konference 'In Good Company', der har fokus på CSR og miljømærker holdes på Crowne Plaza Copenhagen Towers i København 10.-11. oktober.
Konferencen stiller skarpt på det til tider kontroversielle forhold mellem virksomheder og ngoer, og allerede nu kan arrangørerne se på tilmeldingerne, at konferencen har stor international bevågenhed.
Kontroversielle samarbejder
Det er FSC Danmark, der står bag konferencen, som henvender sig til virksomheder og ngoer med interesse for CSR, branding med miljømærker og ngo-samarbejder. Konferencen har som mål at gå i dybden med de komplicerede og af og til kontroversielle forhold mellem virksomheder og ngoer.
FSC står for miljømærket træ. Loa Dalgaard Worm, sekretariatsleder i FSC Danmark, siger om konferencens fokus:
Fakta om FSC-mærket
- FSC® står for Forest Stewardship Council®.
- FSC er en non-profit privat global mærkningsordning, der sikrer, at træ og papir har en bæredygtig oprindelse.
- FSC-mærkede produkter er produceret af træ fra skove, hvor der ikke bliver fældet mere træ, end skoven kan nå at reproducere. Samtidig sikrer FSC, at dyr og planteliv bliver beskyttet, og at de mennesker, der arbejder i skoven, får uddannelse, sikkerhedsudstyr og ordentlig løn.
- FSC støttes af regeringer og virksomheder i hele verden, sociale organisationer og miljøorganisationer.
In Good Company dykker ned i spændingsfeltet mellem virksomheder og ngoer. Det interessante er blandt andet, hvor grænsen går for et samarbejde mellem økonomiske og miljømæssige interesser, og hvordan det kan gavne en virksomheds brand og en ngo's sag at mødes om fælles mål fremfor at kæmpe mod hinanden i pressen.
Læs også: Coca-Cola og WWF vil redde isbjørnen
Coca-Cola og WWF
Konferencen stiller blandt andet følgende spørgsmål: Hvordan kan Coca Cola samarbejde med WWF Verdensnaturfonden om at redde isbjørnen på Arktis i et troværdigt partnerskab uden at falde i green washing-suppedasen? Og skal Greenpeace bestemme, hvad der skal være på virksomhedernes etiske dagsorden med deres konfronterende kampagner?
Konferencen afvikles over to dage, hvor der vil være oplæg fra blandt andet Lego, Coca-Cola, WWF Verdensnaturfonden, Greenpeace International og Ben & Jerrys. Oplæggene bliver kombineret med åbne debatter og diskussioner.
Gallamiddag og tur til Sverige
Der vil også blive holdt en gallamiddag, og der vil blive arrangeret udflugter til FSC-certificerede skove i Sydsverige og til en klassisk dansk møbelproducent, som har bygget en miljøprofil op om anvendelsen af FSC-certificeret (bæredygtigt) træ.
In Good Company afvikles i dagene 10.-11. oktober på Crowne Plaza Copenhagen Towers i København og henvender sig til alle typer virksomheder og organisationer.
Læs mere på www.ingoodcompany.fsc.org