20.05.2014  |  Kommunikation

H&M vinder modebranchens CSR-pris

H&M har vundet årets CSR-pris ved modebranchens officielle prisuddeling, ELLE Style Awards, for sin linje af dametøj og accessories.

Ved modebranchens officielle prisuddeling, modemagasinets ELLE’s Style Awards, der fandt sted i DR’s Koncerthus i aftes, blev årets CSR-pris uddelt. Prisen gives til en modevirksomhed, der formår at nå ud til forbrugeren med sit bæredygtige eller socialt ansvarlige budskab.

Læs også: Her er årets nominerede til modebranchens CSR-pris

Vinderen af CSR-prisen blev den svenske tøjgigant H&M med sin Conscious Exclusive Collection 2013. H&M vandt i tæt kapløb med de to øvrige nominerede undertøjsfirmaet Underprotection og Hummel. Prisen blev overrakt af administrerende direktør for Danish Fashion Institute, Eva Kruse, og minister for børn, ligestilling, integration og sociale forhold, Manu Sareen.

”Det er en kæmpe anerkendelse for det arbejde, vi gør inden for bæredygtighed. Vi arbejder rigtig meget med bæredygtighed både i vores materialer og i vores kollektioner – helt ud i produktionsleddet. Og det betyder rigtig meget for en stor virksomhed som H&M, at vi får denne anerkendelse for det arbejde, vi gør”, siger Marlene Hyre-Dybbro, PR-chef for H&M i Danmark.

Prisen gives til en modevirksomhed, der arbejder med eller skaber opmærksomhed omkring bæredygtighed, økologi og/eller social ansvarlighed på en sådan måde, at den formår at nå ud til den danske modeforbruger og bevidstgør om, at der findes et valg.

Læs også: Topmøde om bæredygtig mode i København

Det er første gang, at årets CSR-pris bliver uddelt til ELLE Style Awards, der i alt uddeler 16 priser. I juryen sidder flere af de internationale chefredaktører fra ELLE-netværket sammen med danske branchefolk.

- JKK 

Mere fra Joe

Joe Kristian Kipp

  • Horisont Gruppen a/s
Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere