H&Ms medarbejdere og kunder stemmer om velgørenhed
Den svenske butikskæde inddrager medarbejdere og kunder i beslutningen om, hvor velgørenhedsdonation skal ende.
Når H&M skal donere et beløb til et velgørende formål, er det den svenske tøjgigants medarbejdere og kunder, der har bestemt, hvad donationen skal gå til. Velgørenhedsfonden H&M Conscious Foundation vil i de kommende år sætte fokus på tre globale problemstillinger inden for bæredygtighed. I den forbindelse giver butikskæden medarbejdere og kunder mulighed for at give deres besyv med, når der skal vælges hvilke områder, der skal prioriteres.
Karl-Johan Persson, der er koncernchef i H&M og bestyrelsesmedlem i H&M Conscious Foundation glæder sig over at det nu er muligt at inddrage både kunder og medarbejdere i tøjkædens velgørenhedsarbejde.
Det er vores ansvar at bidrage til en positiv udvikling i de samfund, hvor H&M har virksomhedsaktiviteter. Nu vil vi gerne involvere vores medarbejdere og kunder ved at lade dem bestemme, hvad de synes H&M Conscious Foundation skal støtte. Det vil give os indblik i hvilke problemstillinger, som er vigtige for en stor gruppe mennesker rundt om i verden.
Læs også: H&M offentliggør liste over leverandører
De områder, som medarbejdere og kunder kan stemme på, er udvalgt på baggrund af FNs udviklingsmål (Millennium Development Goals) samt rådgivning fra eksperter inden for feltet. Områderne tæller blandt andet rent vand, styrke kvinders rettigheder, sikre naturens ressourcer, uddannelse og bekæmpelse af fattigdom gennem selvstændiggørelse.
Initiativet sker som følge af en donation på en halv milliard svenske kroner fra familien bag H&M til velgørenhedsfonden H&M Conscious Foundation.
Kunder og medarbejdere i H&M har mulighed for at stemme på www.makeadifference.hm.com fra 22. til d. 29. oktober.