16.09.2013  |  Kommunikation

Hvad er god CSR-kommunikation?

Første dag på CSR Awards bød på side-eventet ’Omsæt dit CSR-arbejde til et bedre omdømme’. Her diskuterede et panel af eksperter, hvad effektiv CSR-kommunikation er.

Radius Kommunikation stod for et sideevent på CSR Awards "Omsæt dit CSR-arbejde til et bedre omdømme". Foto: CSR Fonden.

Hvad er god CSR-kommunikation? Det emne blev diskuteret på CSR Awards, som i disse dage afvikles i Holstebro. CSR.dk har spurgt en en række konferencedeltagere, som lyttede med, hvad de synes var den vigtigste pointe i diskussionen om kommunikationens betydning for virksomheders CSR-omdømme.

Læs også: Carlsberg og Lego på eksklusiv CSR-liste

Læs også: Yvo de Boer: Bæredygtighed er fremtidenssande valuta

Hvad synes du, var den vigtigste pointe i ’Effektiv CSR-kommunikation’ oplægget?

Fanny Posselt, indehaver af verdens mest berejste pølsevogn: Det var det, som jeg selv arbejder meget med i mit virke. Autencitet og enkelhed. Jeg sidder selv i maskinrummet og har erfaring med, at folk bedre kan kapere enkelhed, selvom min virksomhed har mange flere lag, når først man kommer på tættere hold. Det skal være meningsfuldt for den enkelte modtager.

Peter Lunøe, proces- og udviklingskonsulent hos Jobperformance: Ønsket om én gang for alle at få afviklet CSR-begrebet. Det er en barriere for at få budskabet igennem. CSR er et begreb, der giver mening for de indviede, og vi ved jo godt alt det, vi skal vide. CSR bør oversættes til noget, der giver mening. Det kunne for eksempel bare være ansvar. Det er et mere håndgribeligt ord.

Maja Rosenstock indehaver af konsulentvirksomheden ’CSR Praksis’: Jeg blev bekræftet i, at det er enormt vigtigt med ærlighed i CSR-arbejde. At man ikke kun fortæller de gode historier samt, at man som virksomhed skal kunne forstå alle sine stakeholders. Kommunikation handler ikke kun om kunder. Man kan ikke lave en hel masse CSR uden, at det er forankret hos medarbejderne. 

Læs også: Maja Rosenstock vinder prestigefuld pris

Eventet 'Omsæt dit CSR-arbejde til et bedre omdømme' var arrangeret af Radius Kommunikation. Følgende var med i panelet: Henrik Strøier, Managing Director, Reputation Institute, Anders Monrad Rendtorff, Senior Vice President People & Communications, Coloplast, Nette Kirkegaard, Head of Group CSR Communication, Carlsberg, Claes Amundsen, Kommunikationschef, Red Barnet og Susanne Sayers, nyhedsredaktør, Børsen. Moderator: Henrik Fallesen, Partner, Radius Kommunikation.

Læs mere om indholdet i eventet her

Mere fra Mathilde

Mathilde Henriksen

  • Horisont Gruppen a/s
Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere