Hvad er god CSR-kommunikation?

Første dag på CSR Awards bød på side-eventet ’Omsæt dit CSR-arbejde til et bedre omdømme’. Her diskuterede et panel af eksperter, hvad effektiv CSR-kommunikation er.

Radius Kommunikation stod for et sideevent på CSR Awards "Omsæt dit CSR-arbejde til et bedre omdømme". Foto: CSR Fonden..

16.09.2013

CSR.dk

Hvad er god CSR-kommunikation? Det emne blev diskuteret på CSR Awards, som i disse dage afvikles i Holstebro. CSR.dk har spurgt en en række konferencedeltagere, som lyttede med, hvad de synes var den vigtigste pointe i diskussionen om kommunikationens betydning for virksomheders CSR-omdømme.

Læs også: Carlsberg og Lego på eksklusiv CSR-liste

Fanny Posselt, indehaver af verdens mest berejste pølsevogn: Det var det, som jeg selv arbejder meget med i mit virke. Autencitet og enkelhed. Jeg sidder selv i maskinrummet og har erfaring med, at folk bedre kan kapere enkelhed, selvom min virksomhed har mange flere lag, når først man kommer på tættere hold. Det skal være meningsfuldt for den enkelte modtager.

Peter Lunøe, proces- og udviklingskonsulent hos Jobperformance: Ønsket om én gang for alle at få afviklet CSR-begrebet. Det er en barriere for at få budskabet igennem. CSR er et begreb, der giver mening for de indviede, og vi ved jo godt alt det, vi skal vide. CSR bør oversættes til noget, der giver mening. Det kunne for eksempel bare være ansvar. Det er et mere håndgribeligt ord.

Maja Rosenstock indehaver af konsulentvirksomheden ’CSR Praksis’: Jeg blev bekræftet i, at det er enormt vigtigt med ærlighed i CSR-arbejde. At man ikke kun fortæller de gode historier samt, at man som virksomhed skal kunne forstå alle sine stakeholders. Kommunikation handler ikke kun om kunder. Man kan ikke lave en hel masse CSR uden, at det er forankret hos medarbejderne. 

Læs også: Maja Rosenstock vinder prestigefuld pris

Eventet 'Omsæt dit CSR-arbejde til et bedre omdømme' var arrangeret af Radius Kommunikation. Følgende var med i panelet: Henrik Strøier, Managing Director, Reputation Institute, Anders Monrad Rendtorff, Senior Vice President People & Communications, Coloplast, Nette Kirkegaard, Head of Group CSR Communication, Carlsberg, Claes Amundsen, Kommunikationschef, Red Barnet og Susanne Sayers, nyhedsredaktør, Børsen. Moderator: Henrik Fallesen, Partner, Radius Kommunikation.

Læs mere om indholdet i eventet her

Dansk Standard

Sponseret

DSB anvender ISO 14001 til at skabe struktur på deres arbejde med bæredygtighed

Rambøll A/S

Sponseret

Final Call: ESRS Deep-dive webinar

Relateret indhold

23.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Casper skal til EM i elektrikerfaget: ”Jeg er mere end bare en elektriker”

16.04.2025CSR.dk

Der er meget mere at hente i ansvarlig markedsføring

16.04.2025Schneider Electric

Sponseret

Schneider Electric anerkendt som nr. 1 inden for liquid cooling

11.04.2025CSR.dk

Klimavenlig kampagne skal få turister til Aarhus

09.04.2025UN Global Compact Network Denmark

Sponseret

Studentermedhjælper med stærke evner inden for eventafvikling og -koordinering

09.04.2025Toms Gruppen A/S

Sponseret

Toms Gruppen viser fremskridt på alle strategiske bæredygtighedsområder

31.03.2025CSR.dk

ESG-kommunikation med nyt bagtæppe

31.03.2025Creative ZOO

Sponseret

Værdiskabende rapportering: Sådan sikrer I det gode samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med CSR.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ESG og bæredygtig udvikling Nyhedsbrevet kommer kun to gange ugentligt. Herudover sender vi dig relevante temaer og spændede events.

Se flere temaer

Events

Se alle