01.12.2017  |  Samfund

Køb julegodter i Lidl og støt Danske Hospitalsklovne

Indhold fra partner Hvad er dette?

I år kan man købe julens søde sager med (lidt) bedre samvittighed. Lidl har nemlig besluttet, at for hvert produkt der sælges af dagligvarekædens eget mærke Favorina, som bl.a. er konfekt og kager, donerer kæden igen i år 50 øre til Danske Hospitalsklovne. Kampagnen begynder 1. december og løber frem til jul.

For mange er julen forbundet med dårlig samvittighed over de ekstra kalorier, der ryger indenbords. Men igen i år kan man som kunde hos Lidl sætte tænderne i knas, konfekt og kager med god – eller i hvert fald lidt bedre - samvittighed.

Lidl, der er hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne, har for tredje år i træk valgt at donere lidt ekstra til hospitalsklovnene i forbindelse med julen. For hvert af de flere end 60 Favorinaprodukter kunderne køber fra 1. december til og med den 23. december, donerer Lidl 50 øre til Danske Hospitalsklovne.

Kæden opdaterer løbende donationsbeløbet på sin hjemmeside, så kunderne kan følge med i salget og det endelige beløb, som Lidl donerer.

Glæde hos Danske Hospitalsklovne
”Lidl er en fantastisk og vigtig partner for Danske Hospitalsklovne. Julekampagnen bidrager med en stor donation til vores arbejde, og samtidig får flere danskere kendskab til hospitalsklovnenes arbejde, når de køber årets julegodter,” siger Kenneth Øhrberg, direktør i Danske Hospitalsklovne.
Hos Lidl er de også glade for initiativet, som er et af mange aktiviteter, kæden har sat i værk for at støtte det gode formål.

”Vi oplever til vores store glæde, at kendskabet til Danske Hospitalsklovne og deres vigtige arbejde ude på landets børneafdelinger, bliver mere og mere udbredt blandt vores kunder. Men for at vi kan bidrage til, at hospitalsklovnene kommer ud til endnu flere indlagte børn, håber vi selvfølgelig, at rigtig mange af vores kunder igen i år vil bakke op omkring kampagnen, som er et led i vores lokale CSR-aktiviteter,” fortæller Morten Vestberg, kommunikationschef i Lidl.

I Lidls Favorina-serie findes over 60 forskellige produkter – lige fra julekager over chokolade til knas og konfekt. Kunder, der køber produkter fra Lidls Favorina-serie, kan følge donationsbeløbet på Lidls hjemmeside. Har man som kunde lyst til at støtte Danske Hospitalsklovne direkte, kan man ved kassen tage en julekupon, som scannes ind sammen med de øvrige varer. Hver kupon koster 25 kr., der går direkte til Danske Hospitalsklovne, og samtidig får man mulighed for at være med i en konkurrence om gavekort til Lidl.

”Julen er en tid, hvor mange har overskud til at tænke på mennesker, der har det svært. Det kan være ekstra hårdt at være ramt af sygdom i julen, og vi håber meget, at Lidls kunder har lyst til at give lidt ekstra her op til jul, så vores klovne kan nå ud til endnu flere indlagte børn. Hospitalsklovnenes vigtige arbejde med børnene på børneafdelingerne er båret af donationer, så vores juleønske er, at der bliver taget godt imod årets julekupon,” siger Kenneth Øhrberg.

Om Lidl:

  • 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 110 dagligvarebutikker og flere end 2.500 medarbejdere i Danmark.
  • Med flere end 10.000 butikker i 27 europæiske lande og USA - og over 225.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
  • I 2015 indgik Lidl en partnerskabsaftale med Danske Hospitalsklovne, hvor kæden løbende bakker op og støtter organisationens vigtige arbejde året igennem, bl.a. ved salg af klovnenæser op til hospitalsklovnenes Spred Glæde Dag.
  • Lidl har monteret donationsknapper på samtlige flaskeautomater i kædens butikker. Flaskepanten bliver doneret lokalt, og kunderne kan ved flaskeautomaten se, hvilken børneafdeling og hvilken hospitalsklovn de støtter.

Om Danske Hospitalsklovne:

  • Hospitalsklovnen tager barnet i hånden, når der er allermest brug for det og forvandler hospitalsstuen til et rum fuld af leg, smil og fantasi.
  • Hospitalsklovnen spreder glæde og er samtidig barnets ven og fortrolige. I samværet med hospitalsklovnen kan barnet lægge afstand til sin egen situation og være barn som andre børn
  • Der er nu mere end 50 professionelle hospitalsklovne, som hver uge besøger indlagte børn på alle landets børneafdelinger.

Mere fra Lidl Danmark

Lidl Danmark

www.lidl.dk

Lidl er med sine over 10.000 butikker i mere end 29 europæiske lande en af Europas førende dagligvarekæder. Lidl har i øjeblikket 108 butikker i Danmark. Lidl’s målsætning er at tilbyde kunderne kvalitetsvarer til lave priser. Samtidig vil Lidl løbende udvikle og implementere CSR-aktiviteter som skaber værdi for mennesker, miljø og samfund.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere