Event

Kvalitetsledelse - Sådan anvender du standarden - ISO 9001:2015

Dansk Standard

www.ds.dk/da

  • ds@ds.dk
  • 39 96 61 01
  • Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn
Se profil  
Type: Kursus
Start dato: 28.08.2018
Start tidspunkt: 08:30
Sted: Gøteborg Plads 1, 2150 Nordhavn
Tilmeld  

Lær at omsætte ISO 9001:2015 for kvalitet til praksis. Kurset viser dig, hvordan du kan implementere og anvende standarden.

Du får en grundig vejledning i, hvordan kortlægning og beskrivelser af processer fremmer samarbejdet internt i organisationen, reducerer forstyrrelser og øger kundernes oplevelse af kvalitet og service. Du lærer også, hvordan en kontinuerlig læring og forbedringscyklus er garantien for at fokus på kvalitet bibeholdes.

Kurset giver dig:

  • Forståelse for samspillet mellem kvalitetsledelse og kundernes oplevelse af kvalitet og service
  • Metodik til kortlægning af kritiske faktorer for kvalitet
  • Viden om ISO 9001-seriens opbygning og anvendelsesområder
  • Tilgang til implementering af et kvalitetsledelsessystem
  • Vejledning i overvågning, vedligeholdelse og forbedring.

Du får også mulighed for at sparre med de øvrige deltagere.

Hvem er det relevant for?

Kurset er målrettet ledere og nøglemedarbejdere, som søger grundlæggende viden om kunderettet kvalitetsledelse samt anvendelse og implementering af ISO 9001:2015.

Program

08:30-09:00 Morgenmad
09:00-09:15 Velkomst
09:15-09:45 Introduktion til kvalitetsledelses og ISO 9000-serien
09:45-10:30 Formål med procesorienteret kvalitetsledelse
10:30-11:00 Ledelsens rolle
11:00-12:00 Kortlægning af processer som middel til styring af kvalitet og service
12:00-13:00 Frokost
13:00-13:15 Etablering af et kvalitetsledelsessystem
13:15-14:30 ISO 9001:2015 opbygning og indhold
14:30-14:45 Pause
15:30-16:00 Vedligeholdelse og forbedring af et kvalitetsledelsessystem
16:00-16:30 Opsamling

Kurset afholdes af erfarne undervisere, der rådgiver i brugen af ISO 9001.

Du får præsentationen udleveret i print, ligesom du kan hente den elektronisk.

Hvorfor anvende ISO 9001:2015?

Den tid, hvor ISO 9001 alene var et kundekrav er forbi. I dag er det af stor betydning for alle organisationer at opretholde eller øge kvalitet og service uden at sætte produktiviteten over styr. ISO 9001-standarden giver mulighed for at tilrettelægge og arbejde systematisk med kvalitet og service i forhold til det niveau, som ledelsen har fastsat. ISO 9001 er anerkendt overalt i verden og kan let kobles til eksisterende ledelsessystemer, fx for miljø (ISO 14001:2015) og arbejdsmiljø (OHSAS 18001).

Kurset afholdes også som lukket firmakursus, der er målrettet jeres behov og ønsker. Kontakt os for at høre mere.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere