Nyhedsarkiv

Klima, miljø og energi

HARD ROCK CAFÉ I KAMP MOD MADSPILD

Hard Rock Café tilbyder sine gæster en TreatBox, så de kan tage overskydende mad med hjem. I den forbindelse har vi stillet General Manager Nick Pedersen 6 skarpe spørgsmål.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Cradle to Cradle bakkeservietter sparer årligt miljøet for 42 ton miljøaffald

McDonald’s i Danmark har årligt næsten 63 millioner gæster. Mange af dem får maden serveret på en bakke. Derfor er det ikke ligegyldigt, hvad servietten på bakken er lavet af. McDonald’s arbejder målrettet på at blive mere bæredygtige, og indledte derfor i 2016 et samarbejde med trykkerivirksomheden KLS PurePrint om at gøre bakkeservietterne mere miljøvenlige.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Case: Danmarks bæredygtige livsstilsmagasin er 100 % bionedbrydeligt

For andet år udkommer Danmarks nye bæredygtige livsstilsmagasin Sustain Yearly. En tyk og langtidsholdbar publikation med det formål at inspirere alle til at leve mere bæredygtigt i hverdagen. De bæredygtige ildsjæle baserer magasinet på Crowdfunding.

Indhold fra partner

Kommunikation

BÆREDYGTIGE BAKKESERVIETTER TIL MCDONALD’S

At tænke bæredygtighed ind i strategien er efterhånden et must-have for alle virksomheder. McDonald’s har i flere år arbejdet for at minimere deres miljøpåvirkning, og nu tager de endnu et skridt.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

BIONEDBRYDELIG EMBALLAGE SKAL UNDERSTREGE KVALITET OG MILJØBEVIDSTHED

Bon Appetit Group, der leverer convenience food til bl.a. supermarkeder og luftfartsselskaber, sætter en stor ære i at bruge danske råvarer og fremstille kvalitetsprodukter. Men i virksomheden ved man godt, at det i sig selv ikke altid er nok. Den gode historie skal også formidles.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

TREATBOX – EN GODBID TIL DIG OG EN HJÆLPENDE HÅND TIL KLODEN

Fold, fyld og spis. En ny emballageløsning, der skal minimere madspild, ser dagens lys hos KLS PurePrint. TreatBox gør det nemmere at tage rester med sig, når man er på restaurant, café eller i firmaets kantine. Det er godt for gæsternes maver, klodens ressourcer og restauranternes image.

Indhold fra partner

Kommunikation

Pandora vælger bæredygtighed og Cradle to Cradle

For syvende gang udgiver Pandora deres Ethics Report om virksomhedens arbejde med bæredygtighed i alle afskygninger. Den indsats omfatter også selve rapporten, som er Cradle to Cradle certificeret og trykt hos KLS PurePrint.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Nyhed: Tryksager uden kræftfremkaldende CMR-stoffer

Det kommer måske som en overraskelse, men alle tryksager kan indeholde en række CMR-stoffer, der kan være sundhedsskadelige for mennesker. Med undtagelse af de Cradle to Cradle-certificerede tryksager fra f.eks. KLS PurePrint.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

KLS PurePrint vinder international CSR-pris

KLS PurePrint vinder den fornemme CSR-pris TRIGOS, sammen med det østrigske trykkeri gugler*. Prisen får de for arbejdet med Cradle to Cradle-certificerede tryksager.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Troldtekt – frontrunner inden for cirkulær økonomi, Cradle to Cradle

En lille vestjysk virksomhed, der siden 1935 har produceret akustikplader i træ og cement blev pludselig kendt i hele Danmark. Hvorfor? Fordi de valgte at fokusere på miljø og bæredygtighed.

Indhold fra partner

Kommunikation

KLS PUREPRINT TREDJE VIRKSOMHED I VERDEN MED PLATIN PÅ VEDVARENDE ENERGI OG CO2

Cradle to Cradle er en af verdens strengeste miljøcertificeringer. Det er et designkoncept, hvor produkter indgår i biologiske eller tekniske kredsløb og skaber værdi for både mennesker, miljø og økonomi. Det er det eneste tredjepartsverificerede miljømærke, som har kriterier inden for både miljø, sociale forhold, sundhed og økonomi. I modsætning til andre mærker, hvor det er produktet der er certificeret.

Indhold fra partner

Kommunikation

KLS PUREPRINT DELER UD AF ERFARING OM ARBEJDET MED VERDENSMÅLENE

For at udbrede og aktualisere FN’s Verdensmål over for danske virksomheder, har Dansk Initiativ for Etisk Handel udarbejdet en række cases med eksempler på danske virksomheder fra forskellige brancher, der på hver deres måde bruger Verdensmålene i deres forretning. KLS PurePrint er en af dem.

Indhold fra partner

Kommunikation

PARADIS - ØKOLOGISKE RÅVARER OG BÆREDYGTIGHED GÅR HÅND I HÅND

Paradis er en af Danmarks bedste og mest bæredygtige isproducenter. Nu styrkes deres image endnu mere gennem deres nye emballage-sleeves, som fremover vil være 100 % biologisk nedbrydelige – og helt fri for skadelige kemikalier og tungmetaller.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

GODE RÅD TIL AT KOMME I GANG MED FN’S VERDENSMÅL

FN’s verdensmål får meget opmærksomhed i disse dage. Med 17 mål og 169 delmål kan det dog virke som en uoverskuelig opgave for virksomheder at bruge målene i CSR-strategien. Men det kan lykkes. Det kræver bare, at man går systematisk til værks og tager et skridt ad gangen.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

KLS Pureprint er partner i det biologiske hus

Det Biologiske Hus er et helt nyt bæredygtigt dansk huskoncept med boliger af høj kvalitet bygget af biologiske overskudsmaterialer fra landbrugsindustrien.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

VERDENS FØRSTE 100 % BIOLOGISK NEDBRYDELIGE EMBALLAGE

Vi er stolte over at være blevet valgt til at lave emballagen til Fairdig - en visionær virksomhed startet af tre idealister med én fælles mission: De vil fremme klimavenlige forbrugsmønstre gennem gode produkter – i første omgang bæredygtige og sunde færdigretter.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

KLS PurePrint nomineret til E&Y Entrepreneur Of The Year

Arbejdet med at producere tryksager, der er fri for skadelig kemi, betød, at KLS PurePrint var nomineret til den danske udgave af verdens største vækstpris, E&Y Entrepreneur Of The Year, i Cleantech-kategorien.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Tre vigtige temaer på Folkemødet

Folkemødet på Bornholm er slut. Over 98.000 besøgende har deltaget i det åbne demokratiske forum, hvor politikere, borgere, erhvervsfolk og organisationer drøfter samfundets muligheder og udfordringer. Udover de mange partipolitiske emner, var der i år t

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Bæredygtighed og Verdensmål i top på Folkemødet

Årets Folkemøde havde i år flere deltagere end nogensinde. Og endnu en gang var man begunstiget af helt perfekt vejr. Deltagerne som kom fra alle dele af landet og fra udlandet, havde mulighed for at høre og deltage i mere end 3.000 debatter i løbet af de fire dage. To af de emner som fyldte rigtig meget, var bæredygtighed i bred forstand, og FN's Verdensmål.

Indhold fra partner

Kommunikation

HVOR BÆREDYGTIGT KAN MAN LAVE TØJ?

”Vores mål er at prøve at se, hvor bæredygtigt man egentlig kan lave tøj – og lave det til en god forretning”, fortæller Frederik Bech, medstifter af den danske B2B-virksomhed Neutral, der tænker bæredygtighed ind i hele værdikæden. Deres slogan er ”We believe in being okay.”

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

EMBALLAGEN STØTTER OP OMKRING DET BÆREDYGTIGE PRODUKT

Den engelske virksomhed Ruby Cup sælger menstruationskopper – et moderne og miljøvenligt alternativ til hygiejnebind og tamponer. Bæredygtighed er en uadskillelig del af virksomhedens DNA, og da de skulle nå deres eget mål om kun at bruge bæredygtig emballage, faldt valget på KLS PurePrint.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

SE LIVE HVORDAN MILJØURET TIKKER!

Vi ved godt, at CO2-udslippet finder sted lige her og nu, men omfanget kan det godt være lidt svært at forestille sig. På Worldometers.info bliver det skræmmende livagtigt. Her kan du nemlig LIVE følge med i verdens udvikling i tal, og f.eks. se, hvor meget vand vi bruger sekund for sekund, eller hvordan CO2-udslippet vokser og vokser.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

HORMONFORSTYRRENDE STOFFER I EMBALLAGE

Pap- og papiremballage til fødevarer findes alle steder, men forskere ved meget lidt om, hvilke kemikalier der findes i dem, og hvordan de kan påvirke vores helbred. Det skal der gøres noget ved, siger professor Anne Marie Vinggaard fra DTU, som sammen med andre forskere har udviklet en ny analysemetode. Emballage fra KLS PurePrint er 100 % fri for skadelige kemikalier og tungmetaller.

Indhold fra partner

USA overrasker - Officiel amerikansk anbefaling af Cradle to Cradle

På trods af et ændret miljøfokus i den amerikanske regering, har den amerikanske myndighed med ansvaret for miljøbeskyttelse, US Environmental Protection Agency (EPA), anerkendt Cradle to Cradle Certified ™ Product Standard på højeste niveau på sin nye liste over anbefalinger af standarder og miljømærker til offentlige bæredygtige indkøb.

Indhold fra partner

Kommunikation

Sustainia Living præsenterede FN's 18. Verdensmål - dig!

Alle sejl var sat til da en udsolgt og festklædt Opera husede det storslåede arrangement, Sustainia Living. Hall'en var udsmykket med små bakker med træer - et for hvert af de deltagende bæredygtige firmaer. Såvel internationale som danske personligheder som Connie Hedegaard, Bjarke Ingels og Claus Meyer gav deres bud på, hvordan vi hurtigt kommer videre med den bæredygtige dagsorden. Det fælles tema: Hvordan kan vi allesammen bidrage nu? For vi kan!

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

God karma er god forretning i THORNICO

For THORNICO – kendt for deres CEO, Christian Stadil, og hummel – går ønsket om at gøre verden til et bedre sted hånd i hånd med forretningen. Konceptet hedder Company Karma, og det skaber værdi både for samfundet og for THORNICO. Og det inkluderer PurePrint.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

7 gode grunde til at virksomheder skal vælge elbiler som firmabiler

Få lavere CO2-udledning, bedre økonomi og bliv festens midtpunkt – fordelene ved at vælge elbiler som firmabiler er mange. Kasper Larsen, der er kommerciel direktør for KLS PurePrint, deler ud af erfaringerne.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere