Nyhedsarkiv

Strategi & ledelse

Fra miljøleder til forandringsagent

Hvad kræver det at være samfundsengageret forandringsleder? Og hvordan får man kollegaer og samarbejdspartnere involveret? Mød Michelle Byskov Kappel, miljøleder i DSB Vedligehold A/S, der her fortæller om sin rejse fra miljøleder til forandringsagent.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

The social INTRApreneur - sustainable innovation from within

What are the challenges and opportunities of working with sustainable innovation inside a large company? And how can companies smash through silos and collaborate in new ways to co-create sustainable disruption in a conservative industry?

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

5 ways to create internal buy-in to CSR

What can CSR change agents do to get buy-in from both management and colleagues? Here are five suggestions based on experience from the practitioner field.

Indhold fra partner

Kommunikation

Videoer: Få inspiration & gode råd om CSR kriser & dilemmaer

Hvis du gik glip af miniconferencen "CSR kriser & dilemmaer" i The Social Business Club, kan du få de vigtigste pointer og gode råd samt selve præsentationerne i vores videocases fra dagen her.

Indhold fra partner

Kommunikation

Når vagthunden bider – fra mediekrise til styrket forretning

Selvom man som virksomhed har robuste CSR-programmer, er der ingen garanti for, at man kan undgå kritik. For Dell i Sverige blev en mediekrise sidste år til en reel forretningstrussel. Men det lykkedes dem at vende krisen til styrket forretning.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Skal du med på efterårsholdet for CSR forandringsagenter?

Få ny viden, værktøjer og egen CSR-handlingsplan på praktisk anvendelig uddannelse med certificering for ledere og rådgivere. Forløbet starter 24. august, og der er kun tre pladser tilbage på holdet. Skal den sidste plads være din?

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

CSR på skinner – om samfundsansvar hos Metro Service

Hvilken CSR-rejse er Metro Service på? Og hvilke forandringsledelsesværktøjer tager virksomheden i brug i den forbindelse? Interview med en af Metro Service’s CSR forandringsagenter, Financial Analyst, Camilla Stengelshøj Madsen.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Praktisk anvendelig uddannelse for CSR forandringsagenter

Sustainable Business Change Manager er et praktisk anvendeligt forløb med særlig fokus på CSR, forretning og forandringsledelse. Få ny viden og konkrete værktøjer til en trin-for-trin opbygning af egen CSR-forandringsplan.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Viden og værktøjer til 'shared value' i praksis.

Fra risikostyring og compliance til forretningsudvikling og bæredygtig bundlinje. Den nye praktiske 5-måneders uddannelse Sustainable Business Change Manager klæder CSR-professionelle på til at arbejde med 'shared value' i praksis.

Indhold fra partner

Samfund

Virksomhedspartnere søges til samfundsinvestering i øjenhøjde

Har I brug for at få ryddet op på lageret? Skal I have pakket goodiebags til jeres næste arrangement? Din virksomhed kan bidrage med en værdifuld samfundsinvestering i integration, inklusion og beskæftigelse ved at få praktisk hjælp fra Fritidsakademiet.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

From CSR to Entrepurposeship

What can corporations learn from social startups? What is entrepurposeship? And how is Goodwings disrupting the travel industry? Miniconference 2 May 2017 in Copenhagen.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Seksuel sundhed set med CSR-briller

Hvad er forretningsgevinsterne ved at arbejde med seksuel sundhed? Og hvad betyder CSR for det interne arbejde hos en NGO? Policy & CSR-rådgiver Jacqueline Bryld, Sex & Samfund, deler her nogle af sine konkrete erfaringer.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Skal du arbejde som CSR forandringsleder i det nye år?

Skal du arbejde med CSR ver 2.0 som leder eller rådgiver i 2017? Eller skal din virksomhed til at udarbejde en ny eller mere forretningsdrevet CSR handlingsplan? Så kan den praktiske uddannelse Sustainable Business Change Manager være investeringen værd.

Indhold fra partner

Kommunikation

Hvordan håndterer du konflikter mellem at tjene godt og gøre godt?

Mere end hver fjerde danske virksomhed har været udsat for en CSR-krise indenfor de sidste 5 år. Så hvad gør du, hvis CSR-krisen pludselig kradser?

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Hvad ville prisen være, hvis naturen kunne sende en regning?

Det er tankegangen bag den banebrydende regnskabsmetode Environmental Profit & Loss Account (E P&L), som frontløbervirksomhederne Puma og Novo Nordisk benytter sig af for at skabe større værdi på både den grønne og økonomiske bundlinje.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Vores shared value partnerskaber kræver orden i eget hus

Hvilken CSR-rejse er udviklingsorganisationen CARE på? Og hvilke forandringskrav stiller det til både CARE og de virksomheder, som organisationen samarbejder med? Interview med CAREs egen CSR forandringsagent, programkoordinator Nanna Callisen Bang.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Corporate social innovation & shared value partnerships in practice

Explore and learn more about the new logics for sustainable business and innovation in a globalized world at miniconference in Copenhagen 12 May with speakers from Friends-International, TOMS Group, Sticks'n Sushi, DanChurchAid and more.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Ny uddannelse kobler CSR med forandringsledelse og forretning

For at få succes med CSR skal det indarbejdes i virksomhedens struktur og kultur - og det kræver både forretningsforståelse og kompetencer inden for forandringsledelse. Nyt kursusforløb klæder professionelle på med viden & værktøjer til CSR ver 2.0.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Corporate social innovation through startup alliances

The sharing economy is disrupting many industries including the retail business. IKEA is turning this into a business opportunity by joining forces with social startups and eco-innovators in support of Sustainable Living around the globe.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Disruption, sustainability and corporate social entrepreneurship

Miniconference 2nd of May in Copenhagen about social startups, CSR intrapreneurship and sustainable innovation alliances that are challenging business as usual in support of the SDGS.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Ann-Katrine S. Friis: Min vej til CSR-jobbet

Med en velgennemført eksamen fra uddannelsen Sustainable Business Change Manager, kunne Ann-Katrine S. Friis i efteråret sætte sig til rette i CSR-stolen hos Nilfisk A/S. Her deler hun nogle af sine vigtigste CSR-erfaringer frem til nu.

Indhold fra partner

Kommunikation

Etiske investeringer – dialog eller sortlisting?

Hvad er mest ansvarligt – at undlade investeringer i virksomheder med flosset etik? Eller at bruge investeringerne til at påvirke gennem aktivt ejerskab? Mød investeringsanalytiker Pelle Pedersen, PKA, på minikonference om "CSR-kriser & dilemmaer" 29. nov

Indhold fra partner

Kommunikation

Ansvarlighed i spilbranchen – god eller uetisk forretning?

I Danske Spil er ansvarlighed en af virksomhedens kerneværdier. Men hvordan kan det hænge sammen, at man som virksomhed bekæmper ludomani, samtidig med at man udbyder spil?

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Hvordan måler du effekten af din CSR-indsats på bundlinjen?

Hvordan måler du effekten af dit samfundsengagement på den miljømæssige, sociale og økonomiske bundlinje? Og hvordan kan du bruge impact målinger som løftestang til værdiskabelse og innovation? Kom og hør meget mere på vores minikonference d. 31. maj.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

CSR og forandringsledelse set fra Amager Bakke

Hvilken CSR-rejse er ARC – I/S Amager Ressourcecenter på? Og hvilken rolle spiller forandringsledelse i den forbindelse? Interview med ARCs egen CSR forandringsagent, HR Udviklingskonsulent Malene Bækgaard.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Philanthropy: feel-good factor or business opportunity?

Philanthropy may not necessarily be feel-good money gone down the drain. It can be used as social investment and 'patient' capital by businesses that want to develop ‘shared value’ solutions. Social business advisor Tania Ellis explains how.

Indhold fra partner

Kommunikation

Branding af samfundsansvar kan give bagslag

Gennemsigtighed og autenticitet er kodeordene, hvis man som virksomhed vil lykkes med sin CSR-branding fastslår CSR-ekspert Tania Ellis i dette interview fra Jyllands-Postens CSR-tillæg.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere