Nyhedsarkiv

Strategi & ledelse

Verdensmålene er et mulighedsrum for samarbejde på tværs

På CSR i Praksis-konferencen d. 18. maj inviterer KEA til seminar om de udfordringer og muligheder på jobmarkedet, som FN’s Verdensmål vil føre med sig. Det bliver en dialog, som spiller direkte ind til det 21. århundredes bæredygtige virksomheder

Indhold fra partner

Kommunikation

Creating Shared Value er hele virksomhedens sociale profil og profit

Virksomheder, som ikke tænker i et samfundsmæssig overskud, overlever ikke på sigt. For uden socialt engagement træder virksomhedens interne kultur og image ikke frem – og det er afgørende for at lykkes med kommunikationen i dag.

Indhold fra partner

Samfund

I CSR-partnerskab med NGO’er om Verdensmålene

En bred alliance mellem seks meget forskellige NGO’er vil hjælpe virksomheder til at arbejde med FN’s verdensmål i deres CSR-indsats. På CSR i Praksis-konferencen d. 18/5 kan deltagerne hente inspiration og generere projektideer sammen med NGO’erne

Indhold fra partner

Kommunikation

I CSR-dilemmaernes minefelt

I nogle brancher kan CSR være en balancegang på et barberblad, og det gælder også for spilbranchen. Hør om hvordan Danske Spil navigerer og kommunikerer mellem dos and don’ts og CSR-dilemmaer på CSR LINK’s kommunikationskonference d. 28. marts

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Vejen fra CSR til bæredygtig business går via bæredygtige forretningsmodeller

Behovet for bæredygtighed og ansvarlig adfærd er større idag end nogensinde før, og vi bliver dagligt påmindet om resultaterne af mange års ikke-bæredygtig aktivitet.

Indhold fra partner

Samfund

Den 4. sektor og den meningsfulde samskabelse

Der er mange, som har høje forhåbninger til den 4. sektors betydning for fremtidens udvikling af nye velfærdsløsninger. Med 70 år på bagen er AskovFonden en af sektorens pionerer. Mød fondens direktør blandt Responsible Entrepreneurs mange deltagere

Indhold fra partner

Kommunikation

CSR-kommunikatørens dilemmaer

Hvad gør man, når shitstormen rammer, eller når en lille gruppe outsidere protesterer mod ens gode hensigter? CSR-kommunikation er kompleks og fyldt med dilemmaer. På en konference d. 28/3 stiller et bredt hold af eksperter op for at finde ind til kernen

Indhold fra partner

Samfund

Den kloge virksomhed ansætter autister

Specialisterne er på rekordtid gået fra at være et dansk initiativ til international mønsterbryder. På Responsible Entrepreneurs konferencen d. 26/1 er virksomheden vært for et seminar, hvor andre kan lære af dens succes

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Vi skal bryde de ubæredygtige mønstre

D. 28/11 står Aarhus Universitet for en international konference om et af tidens aller hotteste CSR-emner: cirkulær økonomi. Med et stærkt line-up giver konferencen et kig ind i en bæredygtig fremtid, siger arrangøren

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Verdensmålene i et forretningsmæssigt perspektiv

På CSR i Praksis konferencen d. 18/5 er Grakom vært for et seminar, som kobler FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling til ”god” forretning. Det primære for at lykkes med det, er ”væsentlighed”, siger brancheforeningens miljøchef

Indhold fra partner

Kommunikation

CSR-kommunikationen skal fokusere mere på stakeholder benefits

Anne Ellerup Nielsen er kommunikationsforsker med hang til dilemmaer og kommunikationsmodeller. På konferencen CSR Kommunikation 2017 d. 28/3 øser hun ud af den nyeste viden inden for CSR-kommunikation som gæstetaler i et stærkt felt af CSR kommunikatører

Indhold fra partner

Samfund

Creating shared value med ansvarlige investeringer

Ansvarlige investeringer er en ny disciplin i forretningsverdenen. Mens NGOerne står på sidelinjen ved traditionelle investeringer, spiller de her en nøglerolle som gatekeepere. Derfor er det en NGO, der sætter scenen på Responsible Investment d. 2/3

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Aktivt ansvar øger værdi i investeringer

Dialog giver indflydelse og øget værdi for alle. Aktivt ejerskab er derfor centralt for pensionskassen JØP, der udvider sin dialog i bredde og hyppighed, da ansvarlige investeringer også er gode investeringer, fortæller formand Anders Eldrup.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Banking as a tool for change

Think global – act local, they say. Totally true for Merkur Cooperative Bank, that tells more about how at Responsible Investment, March 2nd in Copenhagen. Read more.

Indhold fra partner

Samfund

Socialøkonomiske kræfter der samler trådene

Vejleåparken i Ishøj har taget socialøkonomiske foranstaltninger i brug som en del af løsningen på den høje ledighed blandt etniske minoritetskvinder. Løsningen lader til at være både virkningsfuld og bæredygtig - hør mere på en konference d. 26/1

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Tesla som arbejdshest

Fra en status som luksus til rollen som trækhest i den bæredygtige omstilling – Tesla sætter 2/2 fokus på rollen som firmabil, hvor opgaven ikke kun er persontransport, men en bredere anvendelse af de mange funktioner i de snart tre forskellige modeller.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Ansvarlige investeringer flytter bjerge

En ildsjæl kommer til byen. Robert Rubinstein har fra New York og Amsterdam i knap 20 år brændt for investering med tre-dobbelt bundlinje - og skabt et internationalt community i processen. Mød ham og hør hvordan på Responsible Investment 2. marts.

Indhold fra partner

Samfund

Partnerskaber med socialøkonomiske virksomheder kan give kontrakter

Hun er en af de mest passionerede fortalere for socialøkonomiske virksomheder. På Responsible Entrepreneurs konferencen d. 26/1 er Line Barfod gæstetaler og sætter der fokus på partnerskaber mellem socialøkonomiske virksomheder og almindelige virksomheder

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Brug lovgivningen som løftestang for Verdensmålene

For Vibeke Plambeck er den største barrierer for virksomhedernes aktive arbejde med Verdensmålene, at de har svært ved at se, at kan gøre en forskel. På et seminar på konferencen CSR i Praksis d. 18/5 giver hun konkrete anvisninger på, hvordan de kan gøre

Indhold fra partner

Kommunikation

Det handler grundlæggende om transparens

Mange virksomheder kommunikerer ikke om deres CSR-indsats, for når man stikker hovedet frem, kan man få en på næsen. For Sticks’n’Sushi er det modsat. Hør deres CEO fortælle om åbenhed og mild kommunikation på CSR LINK’s kommunikationskonference d. 28/3

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Brug FN's verdensmål i CSR-indsatsen

FN’s verdensmål rummer et enormt potentiale for erhvervslivet. På CSR i Praksis-konferencen d. 18/5 deler 6 organisationer deres erfaringer med, hvordan det kan gøres med praktiske eksempler, hands-on vejledning og masser af cases

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Kan profit være social?

Sagtens, mener man hos Skandia, der på Responsible Investment 2. marts fortæller mere om investeringer i sociale indsatser – en god forretning for samfundet.

Indhold fra partner

Kommunikation

FN’s verdensmål vil ændre kapitalismen

Om få år vil Millenials sidde på direktørposter i virksomheder overalt på kloden. Det er et call for change, siger en af Danmarks førende branding- og kommunikationseksperter. Hør mere på CSR LINK’s kommunikationskonference d. 28/3

Indhold fra partner

Samfund

Paradigmeskift for velfærdsløsninger: Mere velfærd - mindre vane- og systemtænkning

Hvis vi for alvor skal få flere aktive borgere og færre socialt udsatte, så bliver vi nødt til at tage et opgør med den måde, vi tænker og organiserer vores velfærdsløsninger på, siger ekspert. Mød ham på Responsible Entrepreneurs-konferencen d. 26/1

Indhold fra partner

Samfund

Vi tror på mennesker – og på fællesskaber

Når Roskilde Festival indgår partnerskaber med foreninger, NGO´er og socialøkonomiske virksomheder bygger det på en simpel devise, som mere er hentet fra privatsfæren end erhvervslivet. Mød festivalen på Responsible Entrepreneurs-konferencen d. 26/1 2017

Indhold fra partner

Kommunikation

I CSR-kommunikationens krydsfelt

CSR og forskning i sundhedsfremme hænger sammen, siger direktør for Center for Sundhedssamarbejde. Det sættes der en tyk streg under d. 30/11, hvor centret er vært for et debatseminar om CSR-kommunikation og -dilemmaer

Indhold fra partner

Kommunikation

CSR-kommunikation på JYSK

JYSK er i sandhed en af de store i klassen i dansk erhvervsliv. Det giver en forrang på markedet, men på CSR-området byder det på kommunikative udfordringer og dilemmaer fortæller koncernens CSR-direktør. Mød ham på debatseminar d. 30/11 i Aarhus

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere