Nyt partnerskab mellem Røde Kors og Rema 1000 om julehjælp
Rema 1000 og Røde Kors i samarbejde om at hjælpe udsatte familier, så de får råd til at holde jul; Samarbejdet betyder, at Røde Kors hæver ambitionen for, hvor mange, der skal have hjælp.
Røde Kors oplever en stigning i familier, der har brug for julehjælp, og forventer at hjælpe 5000 familier i år, hvilket vil være det højeste antal nogensinde. Et samarbejde med butikskæden Rema 1000 gør ambitionen mulig at gennemføre.
Fra i dag 11. november til den 24. december kan Rema 1000´s kunder købe en værdikupon til 25 eller 50 kroner ved kassen og hjælpe sårbare familier til en værdig jul. Det beløb går til Røde Kors julehjælp, som de udsatte familier modtager enten i form af et gavekort til Rema 1000's butikker eller som en julekurv fyldt med julens madvarer.
Malene Brandt, der er Corporate Relations og CSR manager hos Røde Kors, er tilfreds med det nye samarbejde, som hun kalder 'sympatisk'.
Det giver danskerne mulighed for at gøre en forskel samtidig med, at de selv køber ind til julen. En støtte, der gør en helt konkret og mærkbar forskel for de mange familier, der har brug for vores hjælp i juletiden.
Værdikuponer sælges ved butikskassen
<p>"Uden samarbejdet ville tusindvis af børnefamilier i Danmark risikere at måtte undvære julemiddagen eller gaverne"</p>
Marketingsdirektør i Rema 1000 Anders René Jensen.
"Nu behøver nogle af de mest udsatte børn ikke længere føle, de står udenfor, siger marketingsdirektør i Rema 1000 Anders René Jensen i en pressemeddelelse.
Marketingsdirektøren håber at få solgt mange værdikuponer; det fulde beløb bliver afregnet med Røde Kors.
De 5000 familier, som i år er målet for Røde Kors julehjælp, er 1000 mere end i 2012, der i forvejen var rekord. Julehjælpen skal sikre, at familierne får en god juletid og -aften på lige fod med andre samt skabe kontakt til familierne, så Røde Kors også kan tilbyde dem hjælp resten af året.