Nyt partnerskab sætter fokus på børn og mobning
Statoil Fuel & Retail og Børns Vilkår indgår i et samarbejde, der skal støtte op om de projekter, som varetager udsatte unge i Danmark.
En ny alliance er indgået mellem Statoil Fuel & Retail og Børns Vilkår. Partnerskabet skal styrke Børns Vilkårs allerede eksisterende projekter som for eksempel BørneTelefonen, SkoleTjenesten samt indsatsen for at sætte mobning på dagsordnen.
Læs også: Fredericia Spildevand og Dong Energy indgår i klimapartnerskab
Vi ser alle typer mennesker på tankstationerne og dermed også nogle af de udsatte børn og unge, som Børns Vilkår hver dag arbejder for at give den hjælp, de har behov for. Ved at indgå i et partnerskab med Børns Vilkår kan vi forhåbentlig være med til at styrke indsatsen med at hjælpe disse udsatte børn og unge i Danmark siger Pia Bach Henriksen, direktør i Statoil Fuel & Retail i Danmark og fortsætter:
Børns Vilkår er en meget troværdig organisation, der gennem sin direkte hjælp til børn og unge via blandt andet BørneTelefonen og SkoleTjenesten er med til at gøre en stor forskel i Danmark, et arbejde vi glæder os til at bakke op om.
Læs også: TEMA: Partnerskaber kræver ledelse
Partnerskabet forløber over de næste tre år, hvor Statoil støtter Børns Vilkår med et årligt bidrag på godt en halv millioner kroner. Udover økonomisk støtte skal de to parter i fællesskab udvikle kampagner om blandt andet mobning.
Det nye samarbejde er en del af Statoil Fuel & Retails strategi for social ansvarlighed.