Resiliens er nøgleordet
Med over 400.000 kunder på verdensplan spiller Bureau Veritas en betydelig rolle i en global omstilling mod bæredygtighed. Derfor er konsulentvirksomheden gået ind i et aktivt samarbejde med CSR LINK om Responsible Lifestyle-konferencen d. 28/9
På et marked, hvor bæredygtighed vægtes stadigt højere, kan fristelsen til at besmykke sig med lånte fjer være uimodståelig. Talrige eksempler på green washing taler deres eget sprog, og i det daglige høres stadigt oftere virksomheder, som påberåber sig en grøn profil, mens substansen fortoner sig i det luftige.
For virksomheder, som går ind i bæredygtighed med ægte ambitioner, udgør det en unfair konkurrenceforvridning og sætter samtidigt pres på at præstere en solid indsats og holdbar dokumentation for virkningen. Det er her, Bureau Veritas kommer ind i billedet som verdensførende på testning, inspektion og certificering.
”Basalt set handler vores indsats om at sikre vores kunder ’License to Operate’,” siger Tomas Riegels-Jørgensen, Sales & Marketing Manager i koncernens danske HSE-filial i Kolding.
Luger ud i svage punkter
HSE – Health, Safety, Environment – er linket mellem risikominimering og certificering. Hvor certificering tager over med procedurer for god ledelse og styring af processer, går HSE ind og luger ud i virksomhedens svage punkter, der kan ramme den hårdt, før den aner det. Samtidigt styrkes kundernes sikkerhed og forsyningskæden gøres mere robust. Og det har stor fokus hos Bureau Veritas, understreger Tomas Riegels-Jørgensen: ”Vi har netop lanceret vores 2020-plan på koncernniveau, og i den har sikkerhed, etik og upartiskhed i forhold til vores kunder den allerhøjeste prioritet.”
Tomas Riegels-Jørgensen fortæller videre, at Bureau Veritas med strategien tager skridt til i højere grad at smelte sammen med sine kunder og bruge sin medicin på sig selv: ”For os er resiliens ikke bare et modeord. Det er nøgleordet for alle vores operationer, hvad enten de foregår ude hos kunden eller i vores egen forretning. Resiliens er simpelthen grundlaget for en bæredygtig vækst, både hos vores kunder og for os selv.”
Forøg din virksomheds resiliens
Med FN’s 17 verdensmål for en bæredygtig udvikling er resiliens som en underlæggende diskurs blevet omdrejningspunktet for nogle af verdens største virksomheder. Det var derfor oplagt for Bureau Veritas at indgå et samarbejde med CSR LINK om konferencen Responsible Lifestyle, hvor en række af frontløberne i den bæredygtige omstilling fortæller om, hvordan verdensmålene har sat aftryk i deres forretningsstrategier og ført til udvikling af nye forretningsmodeller, og hvordan det i sidste ende kommer til at give udslag hos os forbrugere.
På konferencen kan du møde Bureau Veritas HSE til en snak om 3. parts dokumentation, lovovervågning, miljøvaredeklarationer, miljøledelse, miljømærker, grønne regnskaber og andre ekspertiseområder, og hvordan det øger din virksomheds resiliens og sikrer License to Operate.
Implementering af SDG’erne i forretningsstrategien
Responsible Lifestyle byder på en perlerække af stærke cases og aktuelle emner, som fra hver sin vinkel rummer eksempler på, hvordan FN’s verdensmål for en bæredygtig udvikling, de såkaldte SDG’er, implementeres i forretningsstrategier og forretningsmodeller og i sidste ende kommer til at påvirke vores hverdag. På programmet står blandt andre Tesla, BASF, Nykredit, Arla, L’Oréal og NCC, og emnerne dækker bæredygtig produktion og innovation, omstilling til solenergi, bæredygtig transformation, cirkulær økonomi i storskala, bæredygtige investeringer, consumer education og choice editing.
Konferencen åbnes med gæstetale af Karen Blincoe, direktør og bestyrelsesformand i bæredygtighedstænketanken Chora Connection, og byder desuden på break-out sessioner om at få succes som bæredygtig virksomhed og om de psykiske barrierer for CSR og vejene til større engagement. Som moderatorer står CSR-kapaciteter som revisions- og konsulentfirmaet EY og managementbureauet Accenture.
Se konferencens fulde program og tilmeld på http://www.csr-link.dk/?page_id=1361