27.11.2017  |  Klima, miljø og energi

SÅ BÆREDYGTIGT SOM MULIGT, SÅ HURTIGT SOM MULIGT!

Indhold fra partner Hvad er dette?

BESTSELLERs brand SELECTED har høje ambitioner for en mere bæredygtig fremtid. Målet er at have flest mulige produkter bestående af mere bæredygtige fibre, og med en 2018 sommerkollektion bestående af næsten 50% mere bæredygtige fibre, er SELECTED godt på

Næsten 50% af SELECTEDs 2018 sommerkollektion indeholder mere bæredygtige fibre. Camilla Skjønning Jørgensen, Sustainable Sourcing Manager i SELECTED fortæller om de valg, SELECTED har truffet for at blive et mere bæredygtigt brand.

”Som brand har vi indset, at vi kan drive en positiv udvikling med den måde vi designer og indkøber vores produkter på. Derfor har vi det seneste år udfordret os selv og søgt efter nye strategiske måder at arbejde på. Såvel indkøbere, designere og sælgere har arbejdet rigtig hårdt på dette, og nu høster vi frugten ved at opleve en bæredygtig fremgang på alle produktgrupper,” siger Camilla og understeger:

“Vi har en ’ASAP ASAP’ tilgang – As Sustainable As Possible, As Soon As Possible! Vi ønsker ikke kun at lave en ‘mere bæredygtig kollektion’ – målet er at gøre hele SELECTED til et mere bæredygtigt brand, og det er vi meget stolte af.”

Et bredt udvalg af mere bæredygtige fibre

I SELECTED HOMME er det primære fokus at øge brugen af økologisk bomuld, og målet er, at så meget som muligt skal være økologisk. I tilfælde, hvor det ikke er muligt at bruge økologisk, vil der blive brugt Better Cotton*. På damesiden, i SELECTED FEMME, er det nødvendigt at have en bred vifte af kvaliteter for at imødekomme de mange forskellige kvindelige stile. Det betyder, at SELECTED FEMME nu bruger et stort udvalg af mere bæredygtige fibre og metervarer, som f.eks. Better Cotton og i særdeleshed økologisk bomuld, såvel som genanvendt polyester, genanvendt uld og innovative fibre som Tencel®, der er blødt mod huden og perfekt til toppe og kjoler.

855.000 genanvendte plastikflasker

For nyligt skiftede SELECTED almindelig polyester ud med genanvendt polyester på et NOOS** produkt. Til hvert enkelt produkt går der 15 halvliters genanvendte plastikflasker. Hvis produktet sælger som forventet, vil 855.000 plastikflasker blive til mode.

”Det er tal som disse, der giver os konkrete beviser på, at vi virkelig kan gøre en forskel og inspirerer os i vores daglige arbejde,” siger Camilla.

Ekstra værdi til SELECTEDs design-dna

“Vores bæredygtige tilgang skaber værdi for vores brand. Vi afviger ikke fra SELECTEDs design-dna, og vi laver fortsat de produkter, der passer til vores brand. Men vi ønsker at give vores kunder ekstra værdi og påvirke miljøet i mindre grad,” afslutter Camilla.

*Better Cotton er produceret med bl.a. mindre vandforbrug og færre pesticider. Læs mere her: http://bettercotton.org/

**NOOS står for ‘never out of stock’ og er et begreb, der bruges om produkter, der altid er på lager.

Tags: BESTSELLER

Mere fra BESTSELLER

BESTSELLER

http://about.bestseller.com/

BESTSELLER er en international familieejet virksomhed, der via mere end 20 individuelle brands sælger modetøj, sko og accessories til kvinder, mænd, børn og teenagere. BESTSELLER har ca. 250 butikker i Danmark under brand-navne som VERO MODA, ONLY, JACK & JONES and VILA. BESTSELLER har en målsætning om at bidrage til udviklingen af en mere b…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere