13.04.2018  |  Kommunikation

Kom og se: Hvem vinder titlen som Danmarks mest bæredygtige brand?

Nedtællingen er i gang! Kom selv og se hvem, og hør hvorfor og hvordan man opbygger et bæredygtigt brand. CSR.dk har smugkigget i resultaterne og kan love, at det ikke bliver kedeligt!

Som det sidste land i en nordeuropæisk tour de force, afsløres det på mandag d. 16. april, hvem der i år kan høste ære og anerkendelse som Danmarks mest bæredygtige brand.

Programmet for Sustainable Brand Index Award event

Tilmeld dig her

15.00 Introduction – The Background & Purpose of Sustainable Brand Index

15.10 Presenting Sustainable Brand Index

15.20 Trends & Development in The Danish & Nordic Market

15.45 Drivers for a Sustainable Brand

15.55 Top 10 of 2018

16.00 Award Ceremony: Denmark´s Most Sustainable Brand 2018

16.10 The most sustainable brand in Denmark 2018 reveals some of the secrets behind success.

16.20 Closing remarks

16.25 Drinks & Networking

Nye folk på vinderskamlen igen?
I 2017 løb Urtekram, Tesla og Friland med de tre øverste placeringer i indekset, hvilket var en komplet udskiftning af virksomhederne på sejrsskamlen i forhold til de foregående år. CSR.dk har fået lov til at stikke næsen i de nyeste resultater, som igen i år byder på forandringer.

Hvad de er, kan vi naturligvis ikke sige endnu. Vi kan kun opfordre til, at de nysgerrige og interesserede kommer forbi Crown Plaza på den nævnte mandag kl 15. Så kan I være de første, der ved det, og ikke mindst høre mere om hvorfor og hvordan man får succes med at brande sig som bæredygtig. Programmet for og link til tilmelding til prisoverrækkelsen kan ses i boksen til højre.

Tag marketing med!
CSR.dk har også en anden opfordring: Tag en med fra marketing, kommunikation eller brandingfunktionerne. Eller send dem afsted alene! CSR.dk’s survey af virksomheder og rådgiveres planer for 2018 viste, at der i det og de næste år skal arbejdes endnu mere med integration af CSR og bæredygtighed internt og i forretningen, og med at få mere værdi ud af det arbejde virksomheden allerede gør.

Med eventen – den første i Danmark der fejrer netop bæredygtighed og branding – er der en gylden mulighed for at skabe grundlag for at få integration og værdiskabelse til at lykkes. Hjulpet godt på vej af Erik Elvingsson Hedén, der i Sverige figurerer på lister over de mest indflydelsesrige inden for bæredygtighed og de bedste til at kommunikere, og som vil fortælle hvordan man skaber stærke, bæredygtige brands i Norden. 

Sådan er det gjort
Indekset og udnævnelserne er resultatet af en undersøgelse, hvor tusindvis af danske forbrugere er blevet bedt om at rangordne 202 brands fordelt på 14 brancher ud fra hvor bæredygtige de opfattes. Det fører til et “Sustainable Brand Index”, som udgives af Sustainable Brand Insights. Det nye index fra 2018 er det sjette I rækken i Danmark.

Den tidligere nævnte nordiske turne er afstedkommet af, at Sustainable Brand Index gennemføres i nu fem lande: Sverige, Norge, Holland, Finland og Danmark, og resultaterne herfra offentliggøres for et land ad gangen i denne og næste uge.

Læs mere om Sustainable Brand Index 

Tilmeld dig her

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere