Selv sækken betyder noget

For allerførste gang laver Coop en kampagnevare, hvor en del af overskuddet går til Røde Kors. Der er tale om en særlig Smid Tøjet-kampagnesæk, som viser, hvor stor en forskel en given tøjdonation gør.

Antallet af sække fyldt med tøj, der havner i Røde Kors’ og Coops butikker, containere og tøjbure samt på danske arbejdspladser og skoler, bugner i disse uger. Som noget nyt i forbindelse med Smid Tøjet Danmark har Coop udviklet en helt ny vare i form af en kampagnesæk med print, der viser, hvor stor forskel en given tøjdonation gør. Ud over at støtte den gode sag får kunderne en viden om, hvor meget deres brugte tøj bidrager med, efterhånden som sækken fyldes op.

Det er allerførste gang, at vi laver en helt ny kampagnevare til velgørenhed, så vi er selv ret spændte på salget. Med printet på plastiksækken forsøger vi at gøre det meget konkret, hvor meget det tøj, man donerer, hjælper. Vi håber, vores kunder synes, at det er sjovt og anderledes og tager godt imod det, siger Niels Karstensen, HR-direktør i Coop.

Hos TV 2 er underholdningschef Gitte Madsen begejstret for ideen.

I partnerskab kan Røde Kors, Coop og TV 2 gøre noget særligt, som vi hver især ikke kan alene. Vi har skabt en ny nødhjælpsvaluta: Brugt tøj - og i naturlig forlængelse heraf giver Smid Tøjet-sækken danskerne en mulighed for at gå all-in ved at smide tøjet i en sæk, der tilfører lidt ekstra værdi til hjælpearbejdet. 

En rulle med 10 Smid Tøjet-plastiksække koster 20 kroner. Heraf går 2 kr. pr. solgte rulle ubeskåret til Røde Kors, som sælger tøjet videre. Fortjenesten af tøjindsamlingen går til mennesker, der har brug for hjælp både herhjemme og i udlandet.

Kampagnesækken er produceret af genbrugsmaterialer..

Kampagnesækken kan fra 11. april købes i alle Coops butikker: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, og fakta. Den er produceret i et begrænset oplag.


Fakta:

  • Smid Tøjet Danmark er landets største tøjindsamling. Fra 11.-23. april inviterer Coop, Røde Kors og TV 2 alle danskere til at tømme skabe og skuffer og donere deres brugte tøj til mennesker i nød
  • Smid Tøjet Danmark kulminerer i et live gallashow i Glassalen i Tivoli, som bliver vist på TV 2 lørdag 23. april.
  • Læs mere på smidtøjet.dk

03.11.2023COOP Danmark A/S

Sponseret

Coop lancerer verdens nok første tracker, som viser kunderne deres øko-andel

11.08.2022COOP Danmark A/S

Sponseret

Coop og Mærkevareleverandørerne vil hjælpe virksomheder med at reducere CO2-aftryk

08.08.2022COOP Danmark A/S

Sponseret

Coop åbner ny bæredygtig butik

05.10.2021COOP Danmark A/S

Sponseret

Coop har reduceret sin CO2-udledning med 32%

29.09.2021COOP Danmark A/S

Sponseret

Happy Hour i Kvickly og SuperBrugsen skal sætte fokus på madspild

19.09.2020COOP Danmark A/S

Sponseret

Ny klimaberegner har fået over 200.000 danskere til at tjekke deres klimaaftryk på mobilen