26.01.2015  |  Kommunikation

Indspark: Støt Danmarks Indsamling - for både verdens og virksomhedens skyld!

Indhold fra partner Hvad er dette?

Det er en klog, strategisk beslutning for virksomheder at donere penge til Danmarks Indsamling, mener Mimi Jakobsen, generalsekretær i Red Barnet. Hun giver tre gode grunde til at støtte indsamlingen den 31. januar.

Den 31. januar gør hele Danmark det igen: Vi samles som nation for at bidrage til en lidt bedre verden. En verden, hvor færre mennesker dør af sult eller sygdom. En verden, hvor færre børn fra fødslen er dømt til evig fattigdom.  Og en verden, hvor flere mennesker tør håbe på, at deres helt grundlæggende behov og rettigheder bliver respekteret.

Læs også: Virksomheder er klar til at støtte Danmarks Indsamling

Med Danmarks Indsamling viser hele Danmark – privatpersoner såvel som virksomheder og deres medarbejdere – at resten af verden betyder noget for os. Og at vi er parate til at tage et globalt ansvar.

Landets virksomheder står faktisk for cirka en tredjedel af alle bidrag til indsamlingen. Det er glædeligt! Og det er også en klog, strategisk beslutning.

Her er tre gode grunde til, at også jeres virksomhed bør støtte indsamlingen – til gavn for både verden og jer selv:

1. Alle vinder, når verden bliver mere retfærdig.
Overskriften i år er ”Danmarks Indsamling mod uretfærdighed”. I bund og grund handler det om at skabe en verden, hvor flere mennesker har et værdigt liv.  Det ligger i direkte forlængelse af FN’s udviklingsmål, og det er først og fremmest drevet af et humanitært imperativ: Vi har som medmennesker et ansvar for hinanden. Men samtidig er en mere lige verden også en klar fordel for den globale økonomi: Der vil være en større samlet købekraft og mere sikkerhedspolitisk stabilitet. Begge dele vil kunne aflæses direkte på virksomhedernes bundlinje.

2. Gør jeres medarbejdere stolte!
Danmarks Indsamling er en oplagt mulighed for at skabe engagement og stolthed blandt jeres medarbejdere. For de fleste mennesker betyder det noget, at deres virksomhed er båret af værdier som ansvar og menneskelighed. Med et bidrag til indsamlingen kan I vise medarbejderne, at virksomheden har både hjerte og overskud til at tage sig af mennesker, der har særligt hårdt brug for det. Måske kan I endda engagere medarbejderne og få dem til at støtte indsamlingen, så det bliver en fælles sag. Flere af de virksomheder, der i forvejen bidrager til Danmarks Indsamling, fremhæver netop medarbejderengagementet som et af de væsentligste aspekter.

Læs også: Danmarks Indsamling gav 76 millioner til Afrika

3. Styrk forholdet til jeres kunder
Når Danmarks Indsamling glider over landets skærme den 31. januar, deltager en meget stor del af seerne aktivt. Der er i nyere tid ikke nogen anden aktivitet, som har samlet så mange penge ind til verdens nødlidende. Danmarks Indsamling er i meget høj grad en folkelig manifestation, og det betyder noget for jeres kunder, om de ser jeres navn på skærmen den aften. Der findes naturligvis andre måder, som I kan kommunikere jeres støtte på: I annoncer, nyhedsbreve osv. Hovedsagen er, at kunderne vil værdsætte den virksomhed, der synligt viser sit engagement i Danmarks – hele Danmarks – Indsamling.

Og derfor er virksomhedens bidrag til indsamlingen også et udtryk for strategisk samfundsansvar så det batter. 

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere