13.03.2017  |  Menneskerettigheder

Syrien 6 år: UNICEF aktiverer katastrofeberedskab

Indhold fra partner Hvad er dette?

Syriens børn har brug for massiv nødhjælp, og derfor aktiverer UNICEF katastrofeberedskabet hos en af organisationens faste samarbejdspartnere.

Syriens børn kan ikke mere. H&M giver kunderne mulighed for at donere til hjælpearbejdet.

Syriens børn har levet under angreb i seks år med livet som indsats og uden håb for fremtiden. Børnene har brug for massiv nødhjælp, og derfor aktiverer UNICEF katastrofeberedskabet hos en af organisationens faste samarbejdspartnere. Dermed når UNICEF Danmark ud til en bred befolkningsgruppe med budskabet om, at alle beløb er med til at gøre en forskel for Syriens børn.  

H&M har været UNICEFs samarbejdspartner siden 2004 og i alle de 80 danske H&M-butikker vil det i hele uge 11 være muligt at donere et valgfrit beløb til UNICEFs arbejde for de krigsramte børn fra Syrien. Alle beløb, store som små gør en forskel, men for kun 3 kroner kan UNICEF for eksempel købe vandrensningstabletter nok til at rense 450 liter vand, så det bliver sikkert at drikke for de syriske flygtningebørn og deres familier.

Alle beløb går ubeskåret til UNICEFs arbejde

Det er også muligt at donere penge til UNICEFs arbejde, selvom man ikke har købt varer i butikken, og som noget nyt kan også medlemmerne af H&M Club give et bidrag via H&M’s app. Pengene går ubeskåret til UNICEFs nødhjælpsindsats for syriske flygtningebørn. UNICEF har et mål om at nå 5,8 millioner børn i Syrien og 2,8 millioner syriske børn i nærområderne i løbet af 2017. 

H&Ms kunder kan gøre en forskel

UNICEF Danmark er utrolig glade og stolte over, at H&M igen har valgt at åbne op for muligheden for at donere til fordel for UNICEFs nødhjælpsarbejde. ”Det rykker virkelig noget, når en virksomhed og samarbejdspartner som H&M giver kunderne mulighed for at donere og hjælper med skabe opmærksomhed om en så vigtig sag. Syriens børn har gået så grueligt meget igennem de seneste seks år. De fortjener den hjælp og det håb, vi kan give dem med hjælp fra H&M’s kunder. Og derfor vil jeg gerne på forhånd sende en varm tak til medarbejderne i H&M, kunderne og alle øvrige involverede,” siger generalsekretær i UNICEF Danmark, Steen M. Andersen.

Ønsker at hjælpe Syriens børn

H&M’s danske direktør, Christel Friis-Mikkelsen, er glad for at kunne være med til at sætte fokus på behovet for hjælp. ”Situationen for Syriens børn er dybt ulykkelig, og i H&M vil vi gerne være med til at gøre en forskel. Vi ønsker at hjælpe UNICEF med at hjælpe børnene. Derfor giver vi vores kunder mulighed for at donere et beløb, når de besøger vores fysiske butikker eller sidder med app’en på mobilen. Vi håber, at rigtig mange af vores kunder vil bakke op om initiativet, så vi kan hjælpe så mange børn som muligt,” siger hun.

Lang tradition for at hjælpe ved katastrofer

H&Ms kunder har efterhånden en lang tradition for at bakke op om UNICEFs nødhjælpsarbejde. Første gang var i 2011, hvor kunderne hjalp børn ramt af sultkatastrofen i Østafrika. I 2013 gik hjælpen til katastroferamte børn i Filippinerne. Og i 2015 støttede H&Ms kunder først op om UNICEFs nødhjælpsindsats for jordskælvsramte børn i Nepal, og senere på året var det børn på flugt, som fik gavn af kundernes donationer.

Et stærkt globalt partnerskab

Siden 2004 har H&M har været en af UNICEFs vigtigste globale samarbejdspartnere, og H&M har blandt andet støttet arbejdet og projekter med børns uddannelse, forebyggelse af HIV/AIDS, rent vand og sanitet og børns tidlige udvikling. H&M har også på globalt plan en stærk tradition for at støtte UNICEFs nødhjælpsarbejde under katastrofer. Siden 2004 har H&M som virksomhed og deres kunder bidraget med mere end 150 millioner kroner til UNICEFs arbejde.

Mere fra UNICEF Danmark

UNICEF Danmark

www.unicef.dk

Om UNICEF Danmark UNICEF Danmark blev stiftet i 1954 og er en af UNICEFs i alt 34 nationale komiteer. De nationale komiteer arbejder for at udbrede kendskabet til FNs Børnekonvention og for at samle penge ind til UNICEFs arbejde. I 2015 samlede UNICEF Danmark 218 millioner kroner ind til arbejdet for verdens fattige og nødlidende børn. Mange penge kommer fra vores f…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere