12.06.2013

Partnerskaber kræver ledelse

CSR-partnerskaber har ofte været karakteriseret ved, at ’bare man er enige om den gode sag, så går det nok’. Men professionelle partnerskaber kræver ledelse. Temaet beskriver, hvad virksomhederne skal tage højde for, hvis partnerskaberne skal blive en succes. Vi beskriver i en WWF-case dilemmaet mellem seriøsitet og ønsket om at nå et bredt publikum med en smart kampagne. Vi giver konkrete eksempler og henviser til gode tip, man kan finde på nettet.

Læs artiklerne her:

Partnerskab: Coca-Cola og WWF vil redde isbjørnen
Gennem et nyt samarbejde vil Coca-Cola og WWF redde isbjørnen, som er truet på grund af den globale opvarmning. Rollefordelingen er klar: Coca-Cola udnytter sine enorme markedsføringsmuskler til at skabe opmærksomhed om problemet, mens WWF leverer ekspertise i isbjørnens levevilkår.

Sådan bliver partnerskaber en succes
Grundlæggende god ledelse er afgørende for, at partnerskaber bliver en succes. Det mener såvel Dong Energy som den nye spiller SE Big Blue, der begge sælger klimapartnerskaber.

Nykredit lancerer ambitiøs klimaindsats
Nykredit og SE Big Blue har netop indgået klimapartnerskab. Et af Nykredits ambitiøse mål er at nedsætte virksomhedens CO2-udledning med 65 procent, men også kunderne vil mærke en forskel.

Mere fra Assistent@horisontgruppen.dk

Assistent@horisontgruppen.dk

  • Horisont Gruppen a/s
Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere