Verdensmål

Strategi & ledelse

SDG-erne i klimaindsatsen

I øjeblikket lægger mange virksomheder energi i at synliggøre deres støtte til SDG-erne, især ved brug af de farverige ikoner i årsrapporter og på hjemmesider. Reel effekt får indsatsen imidlertid først med strategisk planlægning og en eksekvering, der baserer sig på væsentligheds- og risikovurderinger, samt indsatser der er målbare. Men så er vejen også banet for gode fremtidsperspektiver for både forretningsudvikling og en bedre verden.

Indhold fra partner

Kommunikation

Pas nu på: SDG-washing i fokus

Skal det batte noget eller bare se godt ud?

Kommunikation

Tænketank: Vi skal skifte mentalitet, hvis verdensmålene skal nås

Det kræver en helt ny mentalitet og måde at se fremtiden på, hvis FN’s 17 verdensmål skal nås. Det mener tænketanken Sustainia, der netop har udgivet boget ’Repaint the future!’. Formålet er, at gøre op med samfundets fremherskende frygt og mistillid, der overskygger menneskets muligheder for at handle.

Samfund

CSR i SMV’er: Værdikæder, verdensmål og venlig samtale

Mere CSR i danske SMV’er handler ifølge fire store erhvervsorganisationer om værdikæder, dialog og store virksomheder. Om noget støtte fra Erhvervsministeriet. Og lidt om at lade tiden arbejde for sig.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere