Vil du med til Lifestyle?
Responsible Lifestyle-konferencen d. 28/9 byder på noget af et CSR-brag med en række stærke cases på, hvordan FN’s verdensmål for en bæredygtig udvikling implementeres i virksomhederne. Er du god til at gætte, kan du nu vinde en fribillet til konferencen
Med markante navne som Tesla, Nykredit, Arla Foods, Philips, BASF, L’Oréal, COOP og NCC stiller Responsible Lifestyle-konferencen linsen ind på nogle af de mest aktuelle emner inden for CSR: bæredygtig produktion og innovation, omstilling til solenergi, bæredygtig transformation, cirkulær økonomi i storskala, bæredygtige investeringer, consumer education og choice editing.
Dagens tema er ”bæredygtighedsstrategier og livsstil frem mod 2030”, og med sit fokus på bæredygtige strategier og forretningsmodeller ligger konferencen i direkte forlængelse af Dansk Erhvervs konference om fremtidens bæredygtige virksomhed, siger Jens Prebensen, medstifter af CSR LINK, der står bag Lifestyle-konferencen.
”Med de nye verdensmål har startskuddet lydt for en bæredygtig omstilling af erhvervslivet, og målene giver en klar retningspil for, hvor de skal udvikle sig hen. Temaet for Dansk Erhvervs konference er de løftestænger, der driver den bæredygtige udvikling, og det er den stafet, Responsible Lifestyle løber videre med,” fortæller Jens Prebensen og uddyber: ”Med vores konference zoomer vi ind på, hvordan SDG’erne (FN’s verdensmål, red.) konkret implementeres i virksomhederne. Ja, vi tager den endda et skridt videre, for den bæredygtige omstilling i virksomhederne vil jo om ganske få år få gennemslag i forhold til vores hverdag og de produkter, vi møder på hylderne, og det har vi også bedt casene give deres bud på.”
Konferencen åbnes med gæstetale af Karen Blincoe, direktør og bestyrelsesformand i bæredygtighedstænketanken Chora Connection, og byder desuden på break-out sessioner om at få succes som bæredygtig virksomhed og om de psykiske barrierer for CSR og vejene til større engagement.
Som moderatorer står CSR-kapaciteter som revisions- og konsulentfirmaet EY og managementbureauet Accenture.
Sådan kan du vinde en billet
CSR LINK, som afholder konferencen sammen med Danmarks største uddannelsesinstitution NEXT – Uddannelse København, giver nu mulighed for at vinde en fribillet til arrangementet. Alt man skal gøre, oplyser Jens Prebensen, er at sende sit gæt på, hvor mange der til og med i dag, d. 2. september, har været inde på CSR.dk og læst de fire artikler, som CSR LINK har lagt op om konferencen. Buddet skal sendes til jp@csr-link.dk senest d. 7. september, og CSR LINK trækker herefter lod om fem fribilletter blandt de 10 gæt, der ligger tættest på det rigtige tal. De heldige vindere får besked umiddelbart derefter.
”Det er jo egentlig lidt i sjov, men på den anden side ved vi også, at det ikke er alle, der lige har de penge, det koster at komme med til konferencen. 1.500 kr., som billetten koster, er ikke mange penge, hvis du kommer fra en virksomhed, men er du NGO, arbejdsløs eller studerende, eller er du bare nysgerrig på at høre om, hvordan bæredygtighedsmålene bliver implementeret i nogle af de virksomheder, der er længst fremme i skoene, ja, så har du en mulighed her,” siger Jens Prebensen.
For at hjælpe gættene i den rigtige retning vil Jens Prebensen gerne afsløre, at alle CSR LINK’s 86 artikler på CSR.dk indtil nu har haft godt 37.000 sidevisninger siden årsskiftet. ”Det rigtige tal vil være et godt stykke over 100 og nok langt under 10.000,” siger han og tilføjer med et smil: ”Så vidt jeg da kan se.”
De fire artikler, som indgår i konkurrencen, er:
”NEXT - Uddannelse København sår kim for bæredygtighed”
”Bæredygtighedsmålene omsat til handling”
”Bæredygtig udvikling på den store klinge”
”Bæredygtighed vil ændre vores livsstil – hvor er vi på vej hen?”
Link til artiklerne kan findes på CSR LINK’s hjemmeside: http://www.csr-link.dk/?page_id=830
Se konferencens fulde program og tilmeld på http://www.csr-link.dk/?page_id=1361