Virksomheder

Klima, miljø og energi

Ikea med ny klimapolitik: Vil kun bruge genanvendelige materialer

Ikea er på banen med ny ambitiøs klimaplan, der satser 100 procent på genbrug og CO2-neutral transport. Målsætningerne har potentiale til at inspirere andre virksomheder til en omlægning, mener klimatænketanken Concito.

Klima, miljø og energi

54 virksomheder skubber på for ambitiøse klimamål

I en samlet erklæring peger over 50 globale selskaber, bl.a. Unilever, H&M, Natura og Puma, på nødvendigheden af at implementere Parisaftalen og udstikke en kurs, der begrænser den globale opvarmning til vel under to grader.

Klima, miljø og energi

Rapport: Sådan kan virksomheder maksimere deres indflydelse på bæredygtighedsmål

Selvom flere og flere virksomheder sætter mål for deres bæredygtighedsindsats, er der stadig meget at gøre. Det er et af resultaterne i en rapport fra SustainAbility.

Klima, miljø og energi

Rapporter melder om stor uenighed i kampen mod global opvarmning

Skal vi gøre noget ved de globale klimaforandringer, er vi nødt til at bygger broer mellem både regeringer, civilsamfund og den private sektor. Men det kræver også, at det er de rette personer, der sidder rundt om bordet, når der skal indgås aftaler, vurderer nye rapporter.

Strategi & ledelse

CSR 2018: Virksomhederne fremtidssikrer men holder fast i gamle dyder

Carlsberg, Mærsk, Novo Nordisk og Rockwool er alle i gang med at lægge nye spor ud for deres samfundsansvar. I 2018 skal der implementeres, men ikke uden at holde godt fast i de klassiske CSR-discipliner.

Klima, miljø og energi

100 virksomheder skal give den mindre gas

Med initiativet Climate Action 100+ vil nogle af verdens største investorer, heriblandt danske MP Pension, få de 100 største udledere af CO2 til at arbejde målrettet med at forbedre deres klimaaftryk.

Klima, miljø og energi

250 af verdens største virksomheder ansvarlige for en tredjedel af verdens CO2

I en ny rapport afslører forskere, at kun 30 procent af de 250 største børsnoterede virksomheder i verden har sat sig et mål om at bremse den globale opvarmning, på trods af at gruppen står for en tredjedel af verdens CO2-udslip.

Klima, miljø og energi

Investorer: Virksomheder bør oplyse, hvad klimaforandringer kan koste dem

Selvom mange virksomheder er gode til at fortælle omverdenen om deres energi- og klimabevidsthed, er det imidlertid ikke helt nok for investorerne, der nu efterlyser information om klimaforandringernes omkostninger for hver virksomhed.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere