"Who Cares Wins 2013" afslører keynote speaker
Who Cares Wins er Danmarks største CSR-event. Arrangementet afholdes for anden gang i april 2013, men allerede nu afsløres den første keynote speaker.
Arrangørerne af CSR-arrangementet ”Who Cares Wins” går stadig stille med dørene i forhold til, hvem man vil kunne opleve, når der afholdes ”Who Cares Wins 2013”, men CSR.dk har erfaret, at Josephine Fairley – kvinden bag verdens første globale Fairtrade brand, ”Green & Blacks”, er en af keynote speakerne.
Jonathan Løw, der er frivillig i ”Who Cares Wins” og til daglig marketingchef og team-leader hos KaosPilot, er stolt over at kunne præsentere et program med eksperter fra hele verden.
”Josephine Fairley bliver inviteret til TED Talks og andre major events over hele verden, så vi er utroligt stolte over, at hun har valgt at lægge vejen forbi ”Who Cares Wins 2013”. Hendes historie handler ikke så meget om Fairtrade, som den handler om, hvordan man kombinerer social ansvarlighed med en stærk bundlinje. Fairley vil gøre os klogere på CSR ud fra vinklen: Good for people – and good for the bottom line,” fortæller Jonathan Løw og fortsætter:
”Det bliver et fantastisk program med deltagelse af nogle af verdens førende eksperter og praktikere indenfor CSR. Vi har lagt vægt på at invitere mennesker, som ikke blot er teoretikere eller store kendte meningsdannere, men som selv har gjort det, de taler om.”, fortæller han.
Læs også: Greenwashing burde hører fortiden til
Forholdsvis ny CSR-begivenhed
Tirsdag den 16. april 2013 afholdes ”Who Cares Wins” for anden gang, og ligesom i 2012 forventer arrangørerne deltagelse fra 500 topchefer fra Skandinaviens små, mellemstore og store virksomheder. Event-formatet bliver en blanding af keynote speakers, workshops, panel-debatter og networking. Bag eventen står non-profit foreningen YouMe Shopping.
”Who Cares Wins” er en forholdsvis ny CSR-begivenhed i Skandinavien. Men på trods af sin korte levetid, har arrangementet manifesteret sig som stedet at være for CEO’s, CSR-direktører og marketingchefer fra Skandinaviens førende virksomheder og non-profit organisationer,” forklarer Jonathan Løw.
Læs også: Derfor har vi valgt at deltage i "Who Cares Wins 2012"
Networking i fokus
”Who Cares Wins” har gjort det muligt at networke med andre CSR-interesserede på LinkedIn, da networking og udveksling af erfaringer er grundstenen i arrangementet. Der er ligeledes oprettet en særlig Facebook-gruppe, hvor man kan tilmelde sig CSR-arrangementet og hente inspiration inden for social ansvarlighed.
Se indtryk fra "Who cares Wins 2012"
-LRI