04.11.2016  |  Kommunikation

Ansvarlighed i spilbranchen – god eller uetisk forretning?

Indhold fra partner Hvad er dette?

I Danske Spil er ansvarlighed en af virksomhedens kerneværdier. Men hvordan kan det hænge sammen, at man som virksomhed bekæmper ludomani, samtidig med at man udbyder spil?

I en branche, der af mange betragtes som grundlæggende uetisk, er udfordringerne og dilemmaerne mange:

Kan man som statsejet virksomhed tillade sig at tjene penge på spil? Hvor går grænsen for penge til gode formål og risikoen for ludomani? Og hvordan håndterer man den negative kritik og omtale, der uundgåeligt følger med?

Danske Spil ønsker at gå forrest inden for ansvarligt spil i Danmark, og har søsat flere tiltag for at bekæmpe ludomani og spil med omtanke. Alligevel har virksomheden været i mediestormvejr adskillige gange, og opererer under konstant kritik.

Til trods for de åbenlyse dilemmaer - eller måske snarere på grund af dem - blev Danske Spil for nyligt belønnet for sin CSR-rapportering, da de åbent og ærligt tog fat om dilemmaerne i rapporten.

Men hvordan håndterer Danske Spil til dagligt den fine balancegang mellem sin spilleforretning og samfundsansvarlighed? Og hvad gør Danske Spil i forhold til den negative kritik og omtale, der uundgåeligt også følger med?

Det kan du høre Danske Spils kommunikationsdirektør Stine Hove Marsling  fortælle meget mere om, når The Social Business Club slår dørene op for minikonferencen “CSR kriser & dilemmaer” den 29. november i København.

Udover Danske Spil har du også mulighed for at høre erfaringer fra bl.a. ét af Danmarks største pensionsselskaber PKA, som vil fortælle om sit arbejde med ansvarlige investeringer samt Dell, som vil dele sine erfaringer med at vende en CSR mediekrise til en forretningsgevinst.

Du vil også få et overblik over globale trends og cases på håndtering af forskellige former for CSR-kriser og dilemmaer, ligesom der undervejs vil være god mulighed for at diskutere, netværke og udveksle gode råd til, hvordan du selv kan navigere mellem at tjene godt og gøre godt, og til hvordan du håndterer situationen, når CSR-krisen virkelig kradser.

Så kom til minikonferencen, hvis du:

  • Arbejder med CSR og kommunikation

  • Ønsker konkret inspiration og idéer til egen praksis

  • Vil have indblik i andres praktiske erfaringer

  • Har lyst til at møde og netværke med andre fagfolk

Læs mere og tilmeld dig minikonferencen hér.

Mere fra TANIA ELLIS – The Social Business Company

TANIA ELLIS – The Social Business Company

http://www.thesocialbusinesscompany.com

Vi hjælper virksomheder med at skabe værdi for både samfund og bundlinje ved at koble forretning med samfundsansvar og innovation gennem vores: Social Business Speaking - inspirationsforedrag om sociale business trends. Social Business Academy - kurser og certificeringer for professionelle, der arbejder med CSR/CSI  Social Business Club - netværk og mini…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere