
Om
Anette Priess Gade har igennem mange år arbejdet med både små og store virksomheder og hjulpet dem med at se nye muligheder, skabe nye koncepter, bringe nye services og produktlinjer på markedet, og skabe en stærk grøn profil. Hun har arbejdet med Cradle-to-Cra…
Læs mereOm
Anette Priess Gade har igennem mange år arbejdet med både små og store virksomheder og hjulpet dem med at se nye muligheder, skabe nye koncepter, bringe nye services og produktlinjer på markedet, og skabe en stærk grøn profil. Hun har arbejdet med Cradle-to-Cradle design modellen og biobaserede materialer til bl.a. emballager og byggeri. Desuden har hun selv grundlagt og drevet online retail og B2B virksomhed med skandinavisk design knap 10 år i udlandet. Anette er uddannet MBA i International Business & Marketing fra Chicago, og har generelt et internationalt mind-set.
Anette arbejder udfra en kundeorienteret tilgang (design thinking og er certificeret heri fra IDEO) og forstår, at koble cirkulære design modeller og digitale teknologier sammen med kunde behov og skabe koncepter, som bringer værdi til både kunde og virksomhed – og som samtidig gør en positiv forskel for samfund og miljø generelt. Og med Verdensmålene som ledestjerner for at skabe den nødvendige forandring hos virksomhederne.
Hendes hjerte brænder for at gøre cirkulær økonomi til en driver i innovationsprocessen, ligesom hun er passioneret omkring kundedrevet innovation (Design Thinking). Anette lader sig i øjeblikket inspirere af The Ellen MacArthur Foundation, IDEO, Cradle-to-Cradle og IKEA. Senest er hun certificeret i Design Thinking fra IDEO.
Se også nogle af hendes seneste udgivelser om forandringer i markedet (og værdikæden) i et bæredygtigt perspektiv. Det er en serie af små e-magasiner med omdrejningspunktet om at bruge forandringerne i markedet til at skabe "Vækst med omtanke". Den første er udgivet i juli 2018.