Danmarks mest bæredygtige formidler er Grundfos
CSR Communication Awarden blev uddelt af Erhvervsmagasinet CSR, og den heldige vinder blev Grundfos, som bl.a. fik prisen for sin ærlige kommunikation.
På det stort anlagte CSR Awards, som blev afholdt i Sønderborg torsdag, blev der uddelt i alt tolv priser – se artiklen ”Bæredygtige virksomheder hyldet ved CSR Awards” på denne side.
”De mange gode historier skal jo også fortælles. Man skal huske sin blæredygtighed,” sagde Hollywood-skuespiller Connie Nielsen i sit oplæg til uddelingen af CSR Communication Award, der blev uddelt som den 11. Selve uddelingen stod Mette Vibe Utzon for.
”Vinderen af CSR Communication er en stærk formidler, der har formået at skabe debat om de gode CSR-tiltag. Tiltagene er foregået med udspring i Danmark, men har betydning for mennesker i andre dele af verden. Grundfos lever op til kriterierne om at bedrive redelig kommunikation, om at formidle CSR som en læringsproces og om at udfordre vanetænkningen inden for CSR og om at have mod til at kommunikere – også om det uperfekte,” sagde hun i motivationen.
”Vi er utrolig taknemmelige for denne her pris. Den betyder meget for os, og vi synes også, at den forpligter, så vi vil lægge os yderligere i selen. Mange tak, det har været en fantastisk god aften." Det sagde adm. direktør Niels Møller Jensen i sin takketale.
Som de eneste kunne Grundfos tage hjem med hele to ud af de tolv awards, for udover communication vandt de også CO2-reduktionsprisen.
Nominerede til prisen var ud over Grundfos: CSR-direktør Anette Stube fra Mærsk-gruppen og 360 Students for Sustainability.