22.01.2021  |  Klima, miljø og energi

Indspark: De 10 bedste globale bæredygtigheds-initiativer i 2020 er udnævnt!

Vinderne af Goodvertising Awards 2020 er blevet offenliggjort og indeholder bl.a. arbejder som belyser regenerativt landbrug, en CO2-beregner og en cirkulær løsning. Juryen har fokus på tre kriterier: impact, potentiale og kreativitet.

Vinderne af Goodvertising Awards 2020 er netop blevet udnævnt og det er et bredt felt af vindere. I modsætning til mange andre priser kan man hverken indsende eller indstille, men vinderne er udvalgt blandt de tusinder af globale initiaver af en jury. Kriterne juryen kigger på er impact, potentiale og kreativitet. Der er desværre ingen danske arbejder, men bl.a. hele 3 arbejder fra vores naboland Sverige. 

Formålet med Goodvertising Awards er at skabe en upartisk pris, hvor der stilles fokus på de bæredygtigheds-fyrtårne, som kan inspirer kreativitet og forandring! 

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Vinderne i vilkårlig rækkefølge: 

  1. “Order from McDonald’s” by Buzzman for Burger King.
  2. “The 2030 Calculator” by Doconomy for The Farm.
  3. “Go Back to Africa” by FCB/Six for Black and Abroad.
  4. “Loop” by Terracycle for Terracycle (Watch in-depth explanation here)
  5. “The Tampon Book” by Scholtz & Friends Berlin for The Female Company.
  6. “Pay it Forward” by FCB Inferno London for The Big Issue.
  7. “Mouldy Whopper” by INGO for Burger King.
  8. The Microneedle Food Sensor by Massachusetts Institute of Technology Department of Civil and Environmental Engineering.
  9. “Climate Action Vodka” by Bob the Robot for Koskenkorva Vodka.
  10. “A Hard Pill to Swallow” by Akestam Holst for Apotek Hjartat.

Mere fra Thomas

Thomas Kolster

Mr. Goodvertising - Author, Speaker, Critic and Expert in Sustainable Communication

Thomas Kolster is a marketing activist on a mission to make business put people and planet first. As a seasoned branding and sustainability professional of more than 18 years’ standing, he’s advised Fortune 500 companies, small start-ups, governments, agencies and non-profits. He’s the founder of the global Goodvertising movement that’s inspired a shift for the better in ad…

Se profil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere