Event
De ustyrlige kunder i en digital tidsalder
Sæt fokus på dit managerial mindset i arbejdet med kunder, data og digitalisering

MINDSET OG NY DIGITAL TEKNOLOGI
Alle taler om vigtigheden af lederens mindset for at sikre innovation, agilitet, og forandring, samt hvorledes Big Data revolutionerer og 'disrupter' eksisterende kunder og nye markeder. Alligevel mislykkedes rigtig mange digitaliseringsprojekter med store omkostninger til følge, fordi de pågældende ledere ikke udnytter de nye kundeinteraktionsmuligheder, der muliggøres gennem brugen af Big Data og digitale teknologier. I stedet projekterer mange ledere deres analoge mindset på den digitale verden, og bliver derved ofre for mantraet: Old organisations + new digital technology (data) = old expensive organizations.
På dette kursus afdækker vi hvorledes fire dominerende ledelsesmindset hver især sætter en unik og strategisk dagsorden for, hvordan en organisation benytter både eksisterende og nye digitale teknologier til at skabe innovative processer, forankre forandring i organisationen, og skabe værdi for de ustyrlige kunder.
Kurset vil sikre, at du ser verden som den er, og ikke som du er!
Kurset blev i 2021 evalueret til 4,0 på en skala fra 1-5, hvor 5 svarer til meget tilfredsstillende.
INDHOLD I FORLØBET
Undersøgelser viser, at de organisationer, der klarer sig bedst, er dem, der forstår at benytte det rigtige mindset og digitale teknologi i interaktionen med kunderne i forhold til hvad der skal til for at tilfredsstille kundernes behov. Vi ser også på, hvordan nye initiativer skabes gennem en demokratisering af kundedata på tværs af organisationen, og derved fører til en loyalitetsskabende og værdiskabende kunderejse.
Du får ligeledes testet dit eget ledelses-mindset, og vil se hvorledes dette matcher med din virksomheds strategiske position og kundernes mindset.
Undervisningen består af en kombination af industri-indlæg, diskussioner, gruppedrøftelser, praktiske øvelser og case-arbejde. Case-arbejdet er baseret på både virksomhedscases og deltagernes egne cases.
DET FÅR DU
Efter deltagelse på kurset har du:
- Overblik over de væsentligste tendenser og udviklinger inden for Big og Small Data
- Viden om Big Data, Small Data, digitalisering, disruption, platforme, triple P (planet, people and profit) og kundestrategier
- Viden om, hvordan (Big)Data introduceres bedst muligt til organisationen, så der skabes opbakning i stedet for modstand mod forandring
- Indsigt i, hvordan sanserne og mentale modeller ’snyder’ ens opfattelse af virkeligheden
- Indsigt i dit managerial mindset, og hvorvidt det passer sammen med dit management team, din organisations mindset og det, som markedet forventer
- Kort sagt, en værktøjskasse til at sikre en værdiskabende forankring og implementering af digitale og datadrevne projekter i organisationen
Undervisningen baserer sig på en kombination af teoretiske oplæg og dialog, gruppearbejde, øvelser, case-arbejde samt præsentationer af cases fra eksterne praktikere.