Medlemsprofiler Se alle
DI Transport
Klima, miljø og energi

Fremtidens brændstoffer skal være grønne – men hvordan?
El, biogas, brint, electrofuels, brændselsceller og batterier. Transportsektoren er ved at omstille sig til en grønnere fremtid, men hvad der egentlig skal drive de forskellige fartøjer på sigt, bliver heftigt debatteret. Økonomien er – selvfølgelig – afgørende, lød det på DI-konference om emnet.
Klima, miljø og energi

København skærper miljøzone, men møder kritik
Som en del af de netop afsluttede budgetforhandlinger har Københavns Kommune afsat knap 25 mio. kr. til bl.a. information om den skærpede miljøzone, der træder i kraft d. 1/7 2020. DI Transport mener dog, at de nye regler, der er baseret på lastbilens registreringsdato, rammer skævt.
Strategi & ledelse

Dansk glæde for EU-emissionsmål for lastbiler
Både Det Økologiske Råd, DI Transport og klimaminister Lars Chr. Lilleholt udtrykker tilfredshed med de kommende EU-standarder for lastbilers CO2-udslip. ”Vi vil forsøge at styrke målet yderligere, når det skal evalueres i 2022”, lyder det fra ministeren. Volvo er klar til handling og efterlyser flere initiativer.
Klima, miljø og energi

Danmark halter bagud på gasdrevet transport
Den grønne omstilling bliver en udfordring for den danske transportsektor med de nuværende afgifter på biogas. Samtidig er lande som Sverige og Tyskland langt fremme, når det kommer til gasdrevet transport.
Klima, miljø og energi

Ny transportminister med stor klimaopgave
Benny Engelbrecht er udpeget som transportminister i regeringen Mette Frederiksen. Både ITD, DTL og DI Transport byder ham velkommen og ser frem til samarbejdet. Transportens rolle i den grønne omstilling er en af de store opgaver, lyder det fra alle tre parter.