Energibureauet vinder stort udbud - skal hjælpe forbrugere og virksomheder med at spare på energien

Energibureauet har vundet opgaven som redaktion for SparEnergi.dk gennem en helt ny, digital tilgang, som skal gøre danskerne og danske virksomheder endnu bedre til at spare på energien, bl.a. ved hjælp af mikrosegmentering, influensers og partnerskaber.

SparEnergi.dk er Energistyrelsens hjemmeside om energi og energibesparelse..

De to bureauer; Viegand Maagøe og Nordlið har endnu engang slået pjalterne sammen som Energibureauet og dermed samlet flere end 100 specialister indenfor digital udvikling, kommunikation og energieffektivisering. Denne gang for at løse opgaven som webredaktion på Energistyrelsens hjemmeside SparEnergi.dk. Opgaven inkluderer både vedligehold og udvikling af hjemmesiden, grafisk design, tekstforfatning, PR, strategisk kommunikation og markedsføring. 

Det er ikke første gang, Viegand Maagøe skal varetage opgaven som webredaktion for SparEnergi.dk, men det er første gang, opgaven skal løses i konsortium med Nordlid. Dog har de to bureauer leveret mange fælles opgaver tidligere, herunder også for Energistyrelsen. Opgaven har en ramme på 15 mio. kr. over de næste tre år. 

”SparEnergi.dk skal engagere både private forbrugere, det offentlige og det private erhvervsliv og samtidig opleves som den meste relevante og troværdige kilde til information om ener­giforbrug og energieffektivisering i Danmark. Energibureauets strategi for websitet, tror vi, kan være med til at nå det mål”, fortæller Line Kold fra Energistyrelsen.

Der kom fem bud på opgaven, som Energibureauet efter eget udsagn blandt andet vandt på grund af en kommunikationsstrategi, der, i et passende tempo, skal fremtidssikre websitet gennem relevans, synlighed, fleksibilitet, tekniske løsninger og stærk forankring hos målgrupperne.

”I årenes løb er der lanceret mange effektfulde indsatser og udviklet virkningsfuldt indhold på SparEnergi.dk. Nu skal vi sørge for at følge med den digi­tale udvikling og samtidig ikke smide alt det gode ud med badevandet. Derfor er vores løsning ikke en revolution, men en evolution af SparEnergi.dk”, siger Søren Eriksen, administrerende direktør i Viegand Maagøe.

Fra website til content hub

En del af kommunikationsstrategien er at tage SparEnergi.dk på en rejse fra at være et informationssite med værktøjer til en reel content hub – dvs. en dynamisk, digital videnscentral, der møder brugere med interesse i energioptimering og hjælper dem videre. Derved skal det blive endnu nemmere at få adgang til den information, som brugerne har behov for.

”Med et tydeligere fokus på personaliseret push og ikke pull, vil Energibureauet gøre SparEnergi’s informationsrolle mere proaktiv og relevant for den enkelte. Målet er at skærpe brugervenligheden og styrke engagementet blandt brugerne. Målet er at give brugerne en bedre og mere personlig brugeroplevelse”, siger Jan Køhler, strategisk direktør i Nordlid.

For at indfri ambitionerne i kommunikationsstrategien for SparEnergi.dk, henter Energibureauet desuden ekspertise fra en række stærke underleverandører, herunder 1508, Wilke, Mammuth Media og Ambition.

Flere fælles projekter i bagagen

Udover samarbejdet om SparEnergi.dk har Energibureauet tidligere arbejdet sammen om en landsdækkende landbrugskampagne, som skulle få landbruget til at spare op imod 100 mio. kr. ved at skifte til energirigtig belysning og ventilation, samt et projekt i Ukraine med fokus på at tiltrække investorer til vedvarende energiprojekter i landet.

Om Energibureauet

Viegand Maagøe er er en rådgivningsvirksomhed med speciale i energi, klima og med kontorer i København og Århus. Viegand Maagøe rådgiver private virksomheder og offentlige organisationer i hele verden med at arbejde mere bæredygtigt, ressourceeffektivt og energirigtigt. Bureauet består af ca. 50 ingeniører, økonomer, kommunikationsfolk og bæredygtighedsspecialister.
http://www.viegandmaagoe.dk/da/

Kontaktinformation
Søren Eriksen
Administrerende direktør i Viegand Maagøe
sek@viegandmaagoe.dk
+45 20 20 24 54

Nordlid er resultatet af en fusion mellem det prisvindende strategiske dialogbureau Relationshuset Gekko – og Marketing Automation bureauet Increase. Nordlid er specialiseret i at skabe involverende kundeoplevelser, udvikle kampagner og livscyklus-programmer ved hjælp af marketing-teknologier. Bureauet består af 55 medarbejdere, som tæller alt fra strategiske rådgivere, koncept- og content-udviklere, tekstforfattere og Art Directors til kampagnespecialister, Customer Engagement Managers og projektledere.
https://www.nordlid.com/

Kontaktinformation
Jan Køhler
Strategisk direktør i Nordlid
jak@nordlid.com
+45 40 57 98 58

12.12.2023Viegand Maagøe

Sponseret

3 ting du skal glæde dig til med ‘Green Claims’ Directive

12.12.2023Viegand Maagøe

Sponseret

Grønt, bæredygtigt, klimavenligt … Du må ikke lyve

12.12.2023Viegand Maagøe

Sponseret

Er du klar? EU vil sætte din virksomheds grønne påstande under lup

04.12.2023Viegand Maagøe

Sponseret

Digital CO2-beregner viser uddannelsesinstitution vejen til skarpere klimaindsats

27.11.2023Viegand Maagøe

Sponseret

Hvordan elektrificerer man fødevareindustrien?

24.11.2023Viegand Maagøe

Sponseret

Dyk ned i ESG og bliv klogere på, hvad der gemmer sig bag de tre bogstaver