Medlemsprofiler Se alle
FSC
Strategi & ledelse

Modebrands går efter FSC-certificering
Flere brands i branchen er gået på jagt efter FSC-certificeringer til værdikæden. Men hvorfor? Vi spørger to brands, der er lykkedes med det, samt FSC selv
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Stine Goya arbejder på højtryk for at blive mere ansvarlig
"Vi kan ikke ændre alt på én dag, men vi kan fortsætte vores bidrag til strukturelle ændringer og nye initiativer”.
Klima, miljø og energi

Signify dropper indpakningsplast
Belysningsvirksomheden Signify udfaser brugen af plastik i emballagen på alle sine forbrugerprodukter fra 2021, hvilket vil spare miljøet for 2.500 ton plast og 6.000 ton CO2 om året. ”Det er en langsigtet investering i miljøfordele, og det er det, forbrugerne forventer”, lyder det fra selskabet.
Kommunikation

Mærker vaccinerer mod greenwashing
Forbrugerne bliver trætte af bæredygtighedsbudskaber, når de ikke er sikre på, at de kan tro på dem. Mærkningsordninger kan hjælpe på tilliden. Til gengæld bør de arbejde mere med at dokumentere, at de skaber forandring.
Klima, miljø og energi

JBS lancerer undertøjslinje i FSC-certificeret bambusviskose
Hos JBS har man opnået én samlet FSC-certificering, der dækker hele processen fra bambusplantage og udvinding af viskose, til spinding, strikning og færdig produktion af undertøjet.
Supply chain

Fuji Xerox går videre med ansvarligt indkøb af papir
Printerproducenten Fuji Xerox er gået med i en erklæring om etisk sourcing af papirvarer for på den måde at styrke indsatsen for ansvarligt skovbrug i hele sin forsyningskæde.