Medlemsprofiler Se alle
Global Fashion Agenda
Strategi & ledelse

Bæredygtig mode: Så landede årets "Fashion CEO Agenda"
Tekstilbranchens ledere opfordres endnu engang til at tage action i den nye udgave af Global Fashion Agendas årlige "Fashion CEO Agenda".
Klima, miljø og energi

Modebranchen skal ned på halvdelen af nuværende udledninger
Mens coronakrisen fik modebranchens uhensigtsmæssigheder itl at stå lysende klart, var McKinsey og Global Fashion Agenda i gang med at kortlægge og regne på branchens klima-aftryk og mulige strategier for at leve op til Parisaftalens mål om at holde opvarmningen under 1,5 grader.
Strategi & ledelse

Modeuge vil stille modeindustrien til ansvar i ny bæredygtighedsstrategi
Organisationen bag den berømte modeuge i København har lanceret en bæredygtig handlingsplan, der skal tydeliggøre eventens klimaprofil og skubbe modeverdenen til et øget fokus på grøn omstilling.
Klima, miljø og energi
Modebranchens cirkulære udfordring og løsninger
Øget brug og genbrug af både det enkelte stykke tøj og tøjets materialer er kernen i at gøre modebranchen cirkulær. Det kræver ambitioner, mange aktører og masser af intelligent sortering.
Strategi & ledelse

Zalando vil lukke hullet mellem holdning og handling hos kunderne
En ny rapport om forbrugernes holdninger og handlinger i forhold til bæredygtighed fører til, at flere af Zalandos kunder nu kan shoppe secondhand på platformen og lede efter bæredygtige varer baseret på holdninger.
Strategi & ledelse

Global Fashion Agenda opfordrer modebranchen til at komme grønnere ud på den anden side af krisen
Selvom krisen har resulteret i en modebranche, der kæmper for sin overlevelse, kan den også ses som en mulighed for at gøre branchen mere bæredygtig. Global Fashion Agenda har udformet seks konkrete råd til modeindustriens ledere.
Samfund

Modebranchens vækst og bæredygtighedsindsats matcher dårligt
Modebranchen skal oppe sig, hvis bæredygtighedsindsatsenikke skal overhales af den stigende efterspørgsel og produktion. Så det dur ikke at op mod 40 procent af virksomhederne nærmest ikke er i gang med en omstilling.
Supply chain

10 år med etisk handel - Verdensmål og partnerskaber i centrum
Verdensmålene var i centrum ved DIEHs markering af sit 10 års jubilæum. Finansministeren kaldte dem ’verdens vigtigste dagsorden’, og værdien af partnerskaber blev fremhævet fra flere sider.