27.01.2017 | Supply chain
Global modegigant opjusterer sine bæredygtighedsambitioner
Den franske modegigant Kering lancerer en ny etape af sin bæredygtighedsstrategi. Strategien tager tidligere mål til nye højder, hvilket betyder, at virksomheden bl.a. vil reducere sine miljøpåvirkninger på tværs af hele forsyningskæden.
Modehuset Kering vil med en ny, tiårig strategi sikre bæredygtighed i hele forsyningskæden - helt fra designprocessen starter.
Modegiganten Kering, som står bag brands som Gucci, Puma og Yves Saint Laurent, har netop lanceret næste fase af sin bæredygtighedsstrategi i en ny rapport. Kering skal ifølge strategien reducere sine miljøpåvirkninger i endnu højere grad, være fortaler for social velfærd samt skabe innovative og nytænkende platforme.
Kering har i et stykke tid arbejdet med bæredygtighed, og det betaler sig. Virksomhedens miljøpåvirkninger er nemlig væsentligt lavere end gennemsnittet for andre ligestillede firmaer i branchen. Men nu vil koncernen gøre endnu mere og intensiverer altså sine 2016-bæredygtighedsmål.
Læs også: Bæredygtighed kræver engagement - på begge sider
”Jeg er mere end nogensinde før overbevist om, at bæredygtighed kan redefinere virksomheders værdi og drive den fremtidige vækst. Som ledere spiller vi en afgørende rolle. Jeg har arbejdet sammen med de adm. direktører blandt vores brands om at indlejre bæredygtighed på tværs af vores aktiviteter, og vi har løbende udviklet den næste vigtige fase af vores bæredygtighedsstrategi”, siger François-Henri Pinault, bestyrelsesformand og adm. direktør hos Kering.
Han fortsætter:
”Vores strategi skitserer, hvordan vi vil redesigne vores forretning til fortsat at kunne have succes med bæredygtighed i fremtiden, mens vi på samme tid hjælper med at omdanne sektoren og bidrager til at opfylde de betydelige sociale og miljømæssige udfordringer, som vores generation oplever”.
Hele forsyningskæden
Kerings bæredygtighedsstrategi inkorporerer hele forsyningskæden med henblik på at forankre bæredygtighed helt fra starten af designprocessen.
Læs også: Modefirmaer undgår kemikalier i forsyningskæden
Med den nyudviklede strategi arbejder Kering ud fra følgende tre parametre: 1. Care for the planet, 2. Collaborate with the people og 3. Create new business models.
Strategien er 10-årig og følger desuden FN’s Sustainable Development Goals.
- KLZ
Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.
Deltag i debatten
Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.
Strategi & ledelse

Virksomheder der sætter videnskabsbaserede mål opnår hurtigere CO2-reduktioner
Selvom de globale udledninger stiger, konkluderer ny rapport, at de virksomheder, der sætter videnskabsbaserede mål arbejder både hurtigere og mere effektivt med at reducere CO2.
Kommunikation

Døde havskildpadder skal sende affald det rigtige sted hen i EU
Cigaretter, tamponer, vådservietter og en række andre produkter skal i fremtiden påføres et nyt mærke, som skal gøre forbrugeren opmærksom på, at produktet indeholder plastik, og at det ikke må smides ud så det ender i naturen.
Klima, miljø og energi

Covid-19 sænkede CO2-udledninger drastisk, men nu er verden på vej tilbage til sin sædvanlige praksis
Coronakrisen udløste et historisk stort fald i CO2-udledninger, men nu viser ny data at en kraftig stigning allerede er på vej tilbage.
Samfund

Nykredit går forrest med at koble ESG-rådgivning, ratings og prisen på penge
Prisen på penge bliver i stadig oftere koblet til bæredygtighed. Nykredit har taget usædvanligt skridt for at komme på kunders gode side.
Klima, miljø og energi

Danske pionerer viser vej til genanvendelse af tekstil
Cirkulær økonomi er et buzzword i tekstilbranchen, og der afsættes enorme ressourcer til nye løsninger, der skal tage hånd om de kæmpe mængder beklædning, der hvert år smides ud.
Klima, miljø og energi

Fragttrafik på el i byerne kan give markante CO2-reduktioner
Ny CONCITO rapport viser, at grøn citylogistik kan bidrage væsentligt til at nedbringe CO2-udledningen fra byernes vare- og lastbiltrafik. Klimazoner, der fremmer elektrificering af køretøjsparken, er det tiltag, der vurderes at have det største potentiale for CO2-reduktion. Men det kræver klare politiske rammer og nye lokale partnerskaber at få omstillingen sat i gang.