05.02.2019  |  Klima, miljø og energi

Case: Hotelgæster vil gerne nudges til at spare på vandet

Indhold fra partner Hvad er dette?

Alexandra Instituttet har gennemført brugerstudier af virksomheden Aguardios teknologiske løsning, som skal hjælpe hotelgæster med at spare på vandet. 

Virksomheden Aguardio har ønsket viden om, hvordan brugerne opfatter og interagerer med deres løsning, som består af en sensor og et display, der opsættes i brusekabinen. 

Vi har derfor gennemført en kvalitativ undersøgelse i form af observationer og interviews med gæster og medarbejdere på to case-hoteller.  

Her kan du læse, hvilke indsigter både Aguardio og case-hotellerne har fået: Hotelgæster vil gerne nudges til at spare på vandet.

Mere fra Alexandra Instituttet

Alexandra Instituttet

www.alexandra.dk

Alexandra Instituttet hjælper offentlige og private virksomheder med at anvende den nyeste it-forskning og udvikle innovative digitale produkter og services, der skaber samfundsmæssig værdi.Vi arbejder forskningsbaseret i stærke tværfaglige teams, hvor antropologer, designere, arkitekter, ingeniører, it-specialister, forretningsudviklere, økonomer og mange flere relevante fagligheder deltager med…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere