Jobopslag

Byggeriets samfundsansvar søger projektmedarbejder med stærk bæredygtighedsprofil

Byggeriets Samfundsansvar

byggerietssamfundsansvar.dk/

  • info@byggerietssamfundsansvar.dk
  • 7020 1271
  • BLOX, Indgang C, 3. sal, Bryghuspladsen 8, 1473 København K
Se profil  
Stilling: Projektmedarbejder
Ansættelses­forhold: Fuldtid
Ansøgnings­frist: 30.03.2023
Tiltrædelses­dato: 01.05.2023
Geografi: Københavnsområdet
Oprettelses­dato: 14.03.2023
Søg job  

Interesserer du dig for ESG, verdensmål, foreningsarbejde og projektudvikling? Og vil du skubbe på en række dagsordener for at gøre bygge- og anlægsbranchen mere bæredygtig, på tværs af den sociale, miljømæssige og økonomiske bæredygtighed? Så søger Byggeriets Samfundsansvar en projektmedarbejder til et dynamisk team med base i hjertet af København.

Den danske bygge- og anlægsbranche er i rivende udvikling, og bliver i stadigt højere grad mødt med krav om rapportering for bæredygtighedstiltag, både nationalt og internationalt. Branchen står samtidig for ca 40 procent af al affald produceret i Danmark, mens vi i stor stil mangler arbejdskraft, og det kun er 9% af byggeriets ansatte, der er kvinder.

I en branche med stigende efterspørgsel på grønne løsninger og tiltag, som kan sikre ordentlige arbejdsforhold i byggeriets værdikæder, flere lærepladser og inddragelse af udsatte borgere i byggeprojekter, er der nok at tage fat på. Og vi har brug for hjælp.

Vi tilbyder derfor en stilling, hvor hovedformålet er at hjælpe os med at servicere vores medlemmer gennem daglig foreningsdrift inden for bæredygtig udvikling i byggeriet. Du vil som en del af Byggeriets Samfundsansvar også være med til at udvikle projekter, oplysningskampagner og indgå i dialog på tværs af branche- og interesseorganisationer og virksomheder for at udbrede samfundsansvarlig praksis i byggeriet.

Om Byggeriets Samfundsansvar
Byggeriets Samfundsansvar samler omkring 120 virksomheder, der definerer sig selv som byggeriets frontløbere inden for bæredygtig udvikling. Sammen tager vi de store udfordringer op, når vi arbejder for at integrere social, miljømæssig og økonomisk bæredygtighed i den danske bygge-, og anlægsbranche.

Hvad kan vi tilbyde?
Du får indgående viden om bæredygtig udvikling i byggeriet. Herudover får du bred adgang til netværk i bygge- og anlægsbranchen, da vi arbejder med hele værdikæden: bygherrer, arkitekter, ingeniører, entreprenører og materialeleverandører, samt studerende på tværs af fagligheder.

Du vil primært arbejde med den daglige foreningsdrift og medlemshåndtering, herunder koordinering og udvikling af vores tre arbejdsgrupper, netværk og arrangementer samt at udbrede og formidle vores projekt fra Verdensmål til ESG i byggeriet og udvikling af lignende projekter.

Konkret vil du få erfaring med alt fra fundraising, foreningsdrift og projektudvikling til afholdelse af kurser og arrangementer. I 2023 vil følgende indsatser være i fokus i foreningen: Fra verdensmål til ESG i byggeriet, menneskerettigheder i byggeriets leverandørkæder, samt diversitet og inklusion.

Som projektmedarbejder hos Byggeriets Samfundsansvar vil du få et stort ansvar og medbestemmelse over opgaverne, samt mulighed for at sætte dit præg på den retning, foreningen skal bevæge sig i.

Du vil blive en del af en flad organisation på havnefronten i København. Vi sidder sammen med Bygherreforeningen i BLOX, så du vil være en del af et kontorfællesskab med 32 dygtige og engagerede kollegaer, hvor vi sætter pris på socialt samvær og fagligt engagement.

Hvad forventer vi af dig?
Vi forventer, at du har en samfundsfaglig kandidatuddannelse. Din studieretning er ikke afgørende, men kunne være indenfor international udvikling, kommunikation, samfundsfag, forretningsudvikling eller lignende. Vigtigt er, at du generelt har interesse i temaer som diversitet, bæredygtighed, foreningsdrift og byggeri. Viden om menneskerettigheder og ny bæredygtighedslovgivning, fx LCA-krav til byggeriet, EU’s taksonomi, CSRD og CSDDD samt generelt kendskab til bygge- og anlægsbranchen er et plus.

Du skal være organiseret og kunne manøvrere i et dynamisk miljø med mange forskellige slags opgaver. Vi arbejder ofte på tværs af teams, ligesom medlemshåndtering er en vigtig del af arbejdet. Derfor er det vigtigt, at du er glad for at kommunikere – både skriftligt og mundtligt.

Stillingen er som udgangspunkt fuld tid (37 timer/uge) med opstart d. 1. maj eller 1. juni 2023. Løn efter kvalifikationer.

Lyder det som noget for dig?
Send en ansøgning og dit CV til info@fbsa.dk hurtigst muligt og senest den 30. marts 2023. Vi afholder løbende samtaler, så skriv hellere til os i dag end i morgen.

Hvis du vil høre mere, er du også velkommen til at kontakte sekretariatschef Christina Schultz på tlf. 61 77 59 17, eller læs mere på www.fbsa.dk.

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere