18.04.2018 | Navnenyt
Katrine Milman bliver ny CSR manager i ALDI Danmark

Katrine Milman
16. april tiltrådte Katrine Milman som ny CSR manager i ALDI Danmark. Katrine har beskæftiget sig med CSR i mere end 15 år og kommer med erfaring fra blandt andet COOP og Bestseller. Med ansættelsen af Katrine opruster ALDI yderligere aktiviteterne inden for det strategisk vigtige område ansvarlighed og bæredygtighed.
Siden ALDI for mere end 40 år siden slog dørene op til Danmarks første discountbutik, er der sket mange ting med danskernes indkøbsvaner. Kunderne bliver mere og mere oplyste, og dermed bliver der stillet højere krav til kæderne og deres produkter. Krav, der ikke er nye eller uvante for ALDI.
”Vores koncept er, og har altid været, båret af tre grundlæggende ting; Kvalitet, Pris og Ansvarlighed. Derfor ser vi meget positivt på den udvikling, da vi altid har haft fokus på ansvarlighed og bæredygtighed” siger administrerende direktør i Aldi Danmark Finn Tang.
Katrine kommer bl.a. til at sidde med ansvaret for igangsættelse af nye nationale initiativer til understøttelse af ALDIs CSR-strategi, gennemførelse og udvikling af målsætninger indenfor CSR, samt samarbejde med stakeholdere og koordinering af CSR-aktiviteter på tværs af organisationen.
Strategi & ledelse

CSR-rapport: ALDIs fokus på bæredygtighed har aldrig været større
Ansvarlighed spiller en stor rolle i ALDI Danmark, hvilket virksomhedens ansvarlighedsrapport for 2021 er et bevis for. 2021 har nemlig været et begivenhedsrigt år, hvor ALDI Danmark har haft større fokus på grøn omstilling end nogensinde før.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

ALDI går i spidsen for at sikre bedre dyrevelfærd i Europa
Det er ikke kun i Danmark, at flere og flere forbrugere går op i dyrevelfærd. Nu skal en ny EU-lov nemlig sikre, at alle europæiske landbrugsdyr lukkes ud af burene.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

ALDI og Too Good To Go udvider succesfuldt samarbejde
I alle ALDI's butikker har kunderne siden sommeren 2020 kunnet købe de populære Too Good To Go-lykkeposer med frugt og grønt, der ellers ville ende deres dage i skraldespanden. Alene i 2021 købte ALDI's kunder 90.000 lykkeposer og reddede dermed 180 tons frugt og grønt fra at gå til spilde. Nu udvider ALDI og Too Good To Go det succesfulde samarbejde med velsmagende bake-off.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Reduktion af madspild og ny emballagestrategi går hånd i hånd i Aldi
Dagligvarekæden Aldi har stort fokus på at reducere madspild og arbejder intensivt med kædens emballagestrategi. På fire måneder blev 118 tons gode frugter og grønsager reddet og solgt via ’To good to go’. Kortlægning af samtlige emballager på egne varer ligger til grund for nye mål for virgint og genanvendt plastik.
Indhold fra partner
Samfund

Is der varmer Mere end 10.000 is doneres til FødevareBanken
Reduktion af madspild en varm sag for Aldi. Mindre madspild gavner klimaet og sparer forbrugerne penge. Og det gavner også bundlinjen for forretningen. Lyder det som en kold betragtning? Muligvis, men ikke lige så kold, som de mere end 10.000 is der lige nu hentes af FødevareBanken til uddeling på institutioner, væresteder, krisecentre m.v.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

World Water Day: ALDI er den første discountkæde, som stiller krav til vandforbruget hos leverandører af frugt og grønt
Som resultat af et internationalt samarbejde mellem bl.a. ALDI Nord og ALDI Syd implementerer ALDI Danmark nu en række nye leverandørkrav, som skal sikre, at over 70% af kædens frugt og grønt fremadrettet vil være dyrket under mere vandeffektive metoder.
Indhold fra partner