Medlemsprofiler Se alle
Lidl
Klima, miljø og energi

Nyt initiativ skal få børnefamilier i køkkenet og bekæmpe madspild
Et nyt samarbejde mellem Lidl og Too Good To Go skal engagere og give børnefamilier værktøjer til at reducere madspild. Det skal en influencer blandt andet være med til at indfri.
Samfund

Dansk Vegetarisk Forening kårer “Årets plantebaserede supermarked” 2022
For fjerde år i træk er det samme supermarked kåret som ‘Årets plantebaserede supermarked’. Men de fleste steder ser man nu en generel fremgang i det plantebaserede udvalg.
Klima, miljø og energi

Trehjertet dyrevelfærd i kartonerne
Nu er der tre statslige dyrevelfærdshjerter på både skummet, mini, let og sød fra Naturmælk og Øllingegaard. Tre ud af fire mælkeleverandører lever allerede op til kravene, og målet er at kunne levere trehjertede produkter til alle mejeriets kunder.
Klima, miljø og energi

Lidl skærer ned på plastik: Gør hjemmet rent med god samvittighed
Lidl introducerer en ny beholder til rengøringsmidler, som er lavet af 100 % genanvendt plastik. Beholderen kan anvendes igen og igen i kombination med de tilhørende rengøringstabs. Det gavner miljøet, medfører mindre transport og er billigere for forbrugerne.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Ny dansk alliance arbejder for at sikre kaffens fremtid
I 2045 risikerer du at mangle din sædvanlige morgenkaffe. Det kan blive realiteterne, hvis de nuværende vilkår i kaffesektoren fortsætter. Derfor vil en ny dansk alliance for ansvarlig kaffe hos Etisk Handel Danmark arbejde for at sikre en mere bæredygtig kaffe og forbedre livet for de mennesker, der dyrker vores kaffe.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Lidls Plastikinitiativ: Stor, landsdækkende konkurrence skal bane vej for en hverdag med mindre plastik
Som en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic, afholder dagligvarekæden en stor plastikkonkurrence for alle idérige danskere, hvor førstepræmien lyder på 25.000 kroner. ”Lidls Plastikinitiativ – På vej mod en hverdag med mindre plastik” giver alle danskere mulighed for at indsende deres idéer til at mindske plastforbrug. Vinderen findes til et finaleevent i Aarhus i november.
Indhold fra partner
Samfund

Hjernen på det rette sted: Lidl støtter op om World Stroke Day
Hver dag rammes 33 danskere af et ’stroke’, som er en blodprop eller blødning i hjernen. Det er mere end 12.000 om året, og med 3.300 årlige dødsfald er stroke den fjerdehyppigste dødsårsag i Danmark. Den 29. oktober er World Stroke Day, hvor Hjernesagen lancerer StrokeLinjen, som er en direkte telefon, man kan ringe til ved spørgsmål om stroke. Lidl har siden 2019 støttet Hjernesagens arbejde, og har i den forbindelse hjulpet med kampagnevideo og håndsprit til Hjernesagens lokalafdelinger rundt i landet.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Lidl elektrificerer distributionen i Sverige
Et partnerskab mellem Enride og Lidl skal bringe supermarkedskæden videre i sin ambition om en fuldstændig CO2-neutral forsyningskæde.