Medlemsprofiler Se alle
Lifestyle & Design Cluster
Klima, miljø og energi

Industriens centrale aktører: Danske genbrugstal skal frem i lyset
Der er tal for, hvor meget affald danskerne producerer, men ikke hvor gode vi er til at genbruge det. Skal Danmark udvikle en succesfuld cirkulær økonomi, kræver det, at alle tal lægges frem, lyder det fra en række centrale aktører i den danske industri, som nu sætter Danmarks første ”Circularity Gap Report” i værk.
Strategi & ledelse

Modevirksomheder skal selv tjene pengene på gensalg af tøj
Gensalg af tøj har længe været en stærk business case. Nu skal virksomhederne selv til at høste den økonomiske frugt af salget, mener ekspert. Med Ganni som case viser et nyt forskningsprojekt det kæmpestore potentiale, der ligger i gensalgsmarkedet.
Strategi & ledelse

Danske mode-, tekstil- og møbelbrands er ”first movers” på virtuel teknologi
Kan man som kunde eller indkøber få en sanselig købsoplevelse, når man ikke kan røre ved stoffet, sidde i stolen eller se lampen hjemme i stuen? Ja, viser de første resultater fra projektet Virtual Stage, som Lifestyle & Design Cluster har gennemført sammen med ti danske mode- og møbelbrands samt teknisk partner Virsabi og følgeforskning fra CBS.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

De danske møbelvirksomheder fokuserer i højere grad på cirkulær økonomi
Den cirkulære økonomi er i stigende grad blevet et konkurrenceelement i møbelbranchen i Danmark, viser en ny rapport.
Klima, miljø og energi

En politisk udpeget taskforce kommer med tre anbefalinger til en grønnere modebranche
Otte måneders arbejde har båret frugt: Den taskforce, der sidste år blev udpeget til at fremme grøn omstilling af modebranchen, har netop sendt tre anbefalinger til fire ministre.
Klima, miljø og energi

Forskning skal være en af grundstenene i tekstilbranchens grønne omstilling
Den nyudviklede plan ‘2030 and 2050 Roadmap’ har løsningen på tekstilbranchens miljøudfordringer. Men finansieringen mangler.
Klima, miljø og energi

Første danske dagligvarekæde: Lidl vil være CO2-neutral allerede i år
Klimaforandringer er en af samfundets største trusler. Derfor har Lidl sat sig det mål, at allerede i år at neutralisere deres udledning af CO2 fra kædens forbrug af energi og egne aktiviteter. Al CO2-udledning fra både varme- og elforbrug i hele kæden samt firmabiler vil dermed blive kompenseret 100 %.
Indhold fra partner