13.12.2019 | Klima, miljø og energi
Når virksomheder giver geder
Indhold fra partner Hvad er dette?
Den perfekte kundegave eller firmagave: Virksomheden Delfi har med stor succes skiftet rødvinen og chokoladeæsken ud med velgørenhedsgaver fra Folkekirkens Nødhjælps Giv en ged-gavekatalog.
For fire år siden valgte Delfi Technologies, at virksomhedens kunder ikke længere skulle modtage den traditionelle julegave i form af en flaske rødvin eller en æske chokolade. CMO i Delfi Technologies, Caroline Hagen, fortæller:
”Der var simpelthen gået for meget bytte-bytte-købmand i det. Og det er da også dejligt at modtage en flaske rødvin eller en æske chokolade. Men vi var overbeviste om, at hvis vi prioriterede den pose penge, som vi brugte på kundegaver, til at hjælpe andre, så ville det skabe en endnu større glæde hos vores kunder,” siger Caroline Hagen. Og det fik hun ret i.
"Det er tydeligt at se, at der er en tendens i tiden til, at flere og flere fokuserer på miljø og social ansvarlighed. Og derfor har vi også kun fået positive tilbagemeldinger. Kunderne er rigtig glade for, at vi på vegne af dem kan hjælpe andre,” siger hun.
It-virksomheden, der til dagligt arbejder i store dele af Europa samt i Vietnam, har blandt andet valgt at give gaver i form af geder og skolebænke gennem Folkekirkens Nødhjælps gavekatalog ”Giv en ged”.
”Giv en ged er et sjovt koncept, som er meget håndgribeligt. Vi har endda prøvet at gøre gaven endnu mere håndgribelig ved også at lægge en gedebamse sammen med gavekortet. På den måde er der også en fysisk gave, som kunden kan give videre til sit barn eller barnebarn,” siger Caroline Hagen.
”Julen er et oplagt tidspunkt at hjælpe andre, og der skal så lidt til at gøre en forskel,” afslutter hun.
Se også: Klimagaver fra Folkekirkens Nødhjælp
Samfund

Rekordstor stigning i velgørenhedsgaver
Ikke siden lanceringen for 15 år siden har ’Giv en ged’ været mere populær. Salget af geder, høns, solcellelamper, køkkenhaver og andre gaver til verdens fattigste er mere end fordoblet på fem år.
Indhold fra partner
Kommunikation

Årets marcipangris er en ged
Folkekirkens Nødhjælp og Social Foodies har i år forvandlet den lyserøde marcipangris til en ged. Den smagfulde velgørenhedsgave er oplagt som mandelgave, værtindegave og ikke mindst firmajulegave.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Folkekirkens Nødhjælp: Vi løser kun klimakrisen ved at reducere vores CO2-udledninger
Vi løser kun klimakrisen ved at reducere vores CO2-udledninger markant. Men klimakompensation med plantning af træer i udviklingslande kan for nogle virksomheder være en del af løsningen i en overgangsperiode.
Indhold fra partner
Supply chain

Stadionmad får nyt liv under corona-krisen
Hvad gør man af 1.000 poser baconchips, 100 is fra Frisko, 45 kasser bacon, 10 kasser frankfurter og 3.000 CULT Shakers, der nærmer sig sidste salgsdato?
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Stor stigning i klimagaver til jul
Danskerne køber velgørende klimagaver til verdens fattigste som aldrig før. Også flere virksomheder vælger grønne firmajulegaver.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Folkekirkens Nødhjælp samler ind til klimahjælp til verdens fattigste
Verdens fattigste har brug for konkret hjælp til at håndtere tørke og oversvømmelser. Hjælp til at overkomme de orkaner, der kun bliver voldsommere og voldsommere år for år. Derfor samler Folkekirkens Nødhjælp ind til klimahjælp.
Indhold fra partner