Ny udgivelse om CSR i Vietnam
Vietnam er et af de lande, hvor CSR-begrebet er på hastig fremmarch i disse år. Ny publikation samler en række danske virksomheders erfaring på området.
Social ansvarlighed eller CSR tilhører ikke længere idealismens verden, men er blevet en del af virksomhedernes strategiske planlægning og profitable forretningsprincipper. Det er ikke længere nok at koncentrere sig om den finansielle bundlinje. I dag må virksomhederne også redegøre for både sociale og miljømæssige aspekter.
Sådan siger Thue Quist Thomasen, der er Regional Manager for Capacents kontor i Sydøstasien og medforfatter til en rapport om CSR i Vietnam, som har til formål at belyse, hvordan man arbejder med CSR på et af de nye udviklingsmarkeder. Rapporten er skrevet i samarbejde med Irene Quist Mortensen, der er CSR-manager i Grundfos og tidligere programchef for FN i netop Vietnam.
Rapporten omfatter interviews med seks danske virksomheder, Mascot, Viedam, Capacent, Carlsberg, Scancom og Esoftflow, der alle opererer i Vietnam er blandt de danske frontløbere, når det kommer til CSR i landet. I alt har cirka 130 danske virksomheder fast repræsentation i Vietnam og rapporten handler om, hvordan de tackler både miljømæssige og sociale forhold inden for CSR.
-AK
Læs i øvrigt mere om Mascots virke i Vietnam her: http://www.csr.dk/hg/cs/artikel.nsf/0/KØPN-7VHH2F