Nyhedsarkiv

Strategi & ledelse

Forretning eller klima? Her er direktørens grønne dilemmaer

Når vi går på arbejde i Märk er det med en ambition om at hjælpe virksomheder med at transformere sig og ikke mindst blive så dygtige til det, at de kan gå ud og inspirere og hjælpe andre virksomheder på vej.

Indhold fra partner

Samfund

BÆREDYGTIG OMSTILLING – GU’ ER DET BESVÆRLIGT, MEN DET ER DET VÆRD

For en nyudklækket iværksætter anno 2020 er det oplagt at skabe en bæredygtig kerneforretning. Men som etableret virksomhed, der allerede har slået rødder, kan en bæredygtig omstilling være en stor mundfuld.

Indhold fra partner

Kommunikation

Det kan ALTID betale sig at opføre sig ordentligt

De virksomheder, der mødte pandemien med en velfunderet ordentlighed, er dem, der er bedst rustet, når der bliver vendt op og ned på verden, som vi kender den. Og dermed også dem, der gør sig fortjent til vores hjælp og tillid på både kort og lang sigt

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Fra CSR til SDG - Når Verdensmålene flytter ind i direktionslokalet

Overvejer du at udforske, hvordan FNs Verdensmål kan styrke din forretning? Så er det værd at dvæle ved, hvad den beslutning kan betyde for din virksomhed. For den har potentiale til markant at udfordre hele din virksomheds formål og grundkerne.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Impact Business Models - Hvordan skaber du et positivt aftryk med din forretningsmodel?

The B Impact Assessment er det værktøj, B Corps bruger for at måle impact. Evalueringen måler virksomheders impact ud fra to forskellige perspektiver: Impactful Operations og Impact Business Models.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

10 gode grunde til at blive B Corp

Det er ikke længere et valg for virksomheder, om de skal tage et samfundsansvar. Det er en forventning, et vilkår, som virksomheder må forholde sig til.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Når naivitet ændrer en industri

Innocent er blevet kaldt naive mange gange, fordi de har fastholdt deres standpunkt: Ingen tilsætningsstoffer – kun frugt og grønt. Ugens B Corp, Innocent, viser, hvordan kompromisløshed kan ændre industrier. Også selvom man bliver kaldt naiv undervejs.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Er det en ledelsesopgave at redde verdenshavene?

Anders Barsøe er direktør i en mellemstor dansk virksomhed, og så vil han redde verdenshavene. Det lyder som en ledelsesopgave af dimensioner, men det er ikke desto mindre den mission, han og resten af Letz Sushi, har sat sig i spidsen for.

Indhold fra partner

Kommunikation

Fra fluen på væggen til myggen i soveværelset

Virksomhedernes ansvar for at øge vores bevidsthed og skabe rum for handling var en af hovedtemaerne til årets Sustainable Brands Nordic-konference for nogle uger siden i København.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Fem veje til forbrugerens bæredygtige hjerter

Vi taler bæredygtighed som aldrig før, men der synes stadig at være langt fra forbrugernes holdninger til konkrete handlinger. En af løsningerne er, at virksomhederne bliver bedre til at træffe de bæredygtige valg for forbrugerne.

Indhold fra partner

Kommunikation

Når vi taler åbent om det, kommer forandringerne

Hvor åben skal man være om sine ambitioner og forretningsmål? Helt åben ifølge Claus Nielsen, direktør for Frederiksdal Sinatur Hotel & Konference. Da de begyndte at fortælle om deres bæredygtighedsudfordringer, -mål og -successer skete der noget.

Indhold fra partner

Kommunikation

Indspark: Er vi danskere trætte af bæredygtighedsbudskaber?

Strategi & ledelse

Sådan udvikler SDG Action Manager din virksomheds Impactstrategi

- Uden hjælp fra virksomheder når vi aldrig at indfri FN’s 17 Verdensmål. Og uden de rette værktøjer og fælles benchmarks, kan det være vanskeligt for virksomheder at måle og dokumentere impact. Derfor lancerer B Lab i samarbejde med UN Global Compact nu SDG Action Manager.

Indhold fra partner

Samfund

Hvordan tøjler virksomheder kapitalismens vilde kræfter, når de slippes løs på Black Friday?

Årets største shoppedag, Black Friday, er igen over os. Det er en dag, der i den grad splitter vandene både blandt virksomheder og befolkningen. Nogle lukker forretningen på denne sorte dag i forbrugets tegn, mens andre vælger alternative veje.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Greta Thunberg vækker os til live – hvad med din virksomhed, gør den?

Purpose er blevet normen. Flere og flere brands markerer standpunkter og investerer i kampagner med samfundsmæssigt sigte. Tager skridtet op på talerstolen og taler om deres indignation. Men virker det? Lægger vi overhovedet mærke til det?

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Kaffe med god samvittighed

I Danmark kan vi godt lide kaffe, men hvad gør vi egentlig af alt det overskydende kaffegrums? Ugens B Corp, Kaffe Bueno, indsamler kaffegrumset, skaber nye produkter og sparer klimaet for op til 37 ton metan om året.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Profit er et fattigt mål for succes

Ugens B Corp, Skagerak, vægter socialt ansvar og bæredygtighed lige så højt som profitten. ”Vi beviser, at det betaler sig at gøre sig umage,” siger Skageraks direktør, Jesper Panduro. De mener, at succes skal redefineres for at nå en bæredygtig verden.

Indhold fra partner

Kommunikation

En stærk samfundsambition skaber succes

Et brand skal have en samfundsambition. Det var ét af hovedbudskaberne til SB Nordic-konferencen for et par uger siden. Virksomheder skal skille sig ud og at tage et standpunkt, også selvom de vælger nogle potentielle kunder fra ved at gøre det.

Indhold fra partner

Kommunikation

Bliv klogere på bæredygtighedskommunikation

Styrk dit brand og undgå greenwashing med en transparent og autentisk bæredygtighedskommunikation. Kurset udbydes af Märk i samarbejde med Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Nyt netværk vil knække koden til bæredygtigt forbrug

Hvordan får man danskerne til at tillægge det bæredygtige valg værdi og handle ansvarligt? Det spørgsmål har syv virksomheder på tværs af brancher sat sig for at finde svar på.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Sådan kan din virksomhed bruge The B Impact Assessment og SDG Action Manager til at måle og forbedre samfundsimpact

Med ønsket om at vi nu træder ind i de meningsfyldte handlingernes årti, lancerer B Lab og UNGC SDG Action Manager i januar 2020. Det betyder nu, at B Lab tilbyder to Impact Management-værktøjer for virksomheder, der ønsker at måle, forbedre sin impact – men hvad kendertegner dem, og hvad adskiller dem?

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

B Corps forpligter sig til at være udledningsneutrale i hele værdikæden

Sammen 500+ B Corps fra hele verden, har 12 danske virksomheder forpligtet sig til at være udledningsneutrale i hele værdikæden i 2030. Forpligtelsen om at accelerere reduktionen af drivhusgasse mod udledningsneutralitet kommer i forbindelse med COP25.

Indhold fra partner

Kommunikation

Invitation: Are you leading the beat?

Kom med, når den danske B Corp-bevægelse d. 23.-24. september samles med andre europæiske B Corps og To B’s i de smukke omgivelser i Amsterdams Muziekgebouw til det årlige B Corp Summit.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Hotelophold der gør en verden til forskel

En hotelbookingportal med 365.000 hoteller i hele verden, hvor kunderne kan spare penge og samtidig støtte projekter, som gavner miljø og samfund. Ugens B Corp, Goodwings, vil gøre rejsebranchen bæredygtig ved at udfordre gængse normer og forretningsgange

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Samfundsansvar bliver ledelsens license to operate

Danske ledere har sat samfundsansvar på dagsordenen, og de har al mulig grund til at fortsætte rejsen. Så kort kan anbefalingerne fra oplægsholderne på det seneste CfL-Klubhusmøde sammenfattes. Samfundsansvar bliver virksomhedernes license to operate.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

B Lab og United Nations Global Compact udvikler onlineplatform for SDG-fokuseret impact

En ny onlineplatform, som er under udvikling, vil løfte B Labs B Impact Assessment. Dermed kan virksomheder over hele verden styre deres impact i forhold til FN’s Verdensmål i januar 2020.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

En læderjakke kan godt være ’one of a kind’ mange gange

Modevirksomheden Better World Fashion befinder sig i en branche, hvor det skal gå hurtigt og trends skifter med årstiderne. Men alligevel har Ugens B Corp formået at blive kåret som en virksomhed, der miljømæssigt er bedst for verden. To gange.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere