Nyhedsarkiv
Klima, miljø og energi

Designs skal være cirkulære: ”Vi bliver hele tiden klogere”
Ikke kun udseendet har ændret sig, når BESTSELLER for anden gang udgiver sin offentligt tilgængelige Circular Design Guide, der skal skubbe på den cirkulære udvikling. Guiden er netop udkommet med flere lag og nyeste viden om cirkulært design.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Solceller skal sætte grøn strøm til BESTSELLER’s produktion i Bangladesh
Med solcelleanlæg på fabrikstagene i Bangladesh vil BESTSELLER bidrage til at reducere CO2-udledningen på tekstilfabrikker, som producerer tøj og sko for modevirksomheden. Initiativet skal medvirke til at sænke den danske virksomheds samlede CO2-regnskab
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Har læder en fremtid hos BESTSELLER?
Med en ny investering og flere igangværende samarbejder udforsker BESTSELLER markedet for alternativer til læder.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER når vigtigt klimamål – samtidig venter langt de sværeste klimareduktioner forude
På knap 100 sider udfolder BESTSELLER sine seneste skridt i den rigtige retning, hvor alt fra klima og miljøpåvirkninger, over arbejdsforhold, menneskerettigheder og etik, til genanvendte materialer og innovation afdækkes.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

NU ÅBNER NORDEUROPAS STØRSTE SOLCELLEPARK
Med sine 207 megawatt skal solcelleparken ved Holstebro bidrage til klimaomstillingen og sikre mere vedvarende energi i det danske elnet. BESTSELLER vil med køb af strøm fra parken være med til at dække sit strømforbrug med grøn energi
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER secures carbon-neutral ocean transport through new partnership with Maersk
A fully carbon-neutral transport agreement on ocean services marks another step towards BESTSELLER’s Fashion FWD ambition of becoming climate positive.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER gør status på Fashion FWD-året 2020
I dag udkommer BESTSELLER med sin bæredygtighedsrapport for året 2020 – et år præget af pandemi og massiv disruption i hele værdikæden, men stadig med fremgang på bæredygtighedsfronten.
Indhold fra partner
Supply chain

100,000 WOMEN EMPOWERED!
An impressive four years ahead of schedule, BESTSELLER has reached its empowerment goal for women in its supply chain. Dedication, time and resources have been key to the achievement.
Indhold fra partner
Medarbejder

COLLECTIVE EFFORT BOOSTS WORKERS' RIGHTS IN MYANMAR
BESTSELLER is playing a central role in protecting the rights of supply chain workers in Myanmar’s garment and footwear industry by working with suppliers, trade unions and other international brands to promote freedom of association.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

JACK & JONES gør økologisk bomuld til en 2023-prioritet
Via sit omfattende genopfyldningsprogram øger BESTSELLERs herretøjsmærke JACK & JONES brugen af den særlige ’direct-to-farm’ bomuld, som spores hele vejen fra økologisk bomuldsmark til det færdige produkt.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Bemærkelsesværdigt BESTSELLER-brand vinder adgang til fremtidens cirkulære materiale
Trommehvirvel: Efter en imponerende præsentation og et vellykket arrangement under Copenhagen Fashion Week er vinderen af BESTSELLERs Circular Design Challenge fundet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

JACK & JONES implementerer opsigtsvækkende pakistansk bomuld
Med den første høst nogensinde af certificeret ’overgangsbomuld’ (in-conversion cotton) fra Pakistan skriver BESTSELLER og dets brand JACK & JONES historie i samarbejde med deres mangeårige leverandør og partner, Artistic Milliners.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER lancerer cirkulær design guide og gør den tilgængelig for alle
Med en ny standard for, hvordan BESTSELLER vil arbejde med og designe cirkulære kollektioner, vil den danske modevirksomhed skubbe på udviklingen i hele branchen. Derfor lægger BESTSELLER også guiden åbent frem, så alle kan benytte den og bidrage til de
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

INVESTERINGER BOOSTER BESTSELLER
I dag præsenterer BESTSELLER og Invest FWD tre nye spændende investeringer - alle med potentialet til at skabe forandring i modeindustrien.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

ACCELERATING RENEWABLE CARBON TEXTILES
Try saying ‘Polyhydroxyalkanoates’ three times in a row. No? Well, maybe it’s time to learn, as it could be the future material in fashion.
Indhold fra partner
Supply chain

’HOLISTISK BÆREDYGTIGT’ BOMULD RAMMER VERDENSMARKEDET
Komplet med fuldt transparent forsyningskæde fra bomuldsmark til færdigt produkt: BESTSELLERs brands NAME IT og SELECTED er de første nogensinde til at producere styles med CmiA (Cotton made in Africa)-Organic.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

ET VALIDERET SKRIDT TÆTTERE PÅ KLIMAPOSITIV
Efter et omfattende udregningsarbejde er BESTSELLERs totale CO2-udledning klarlagt. Med en efterfølgende godkendelse af to vidensbaserede klimamål – overensstemmende med Parisaftalens mest ambitiøse 1.5°C-mål – er endnu en Fashion FWD milepæl nået.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

CIRKULÆRT GENNEMBRUD: NYT MODESAMARBEJDE UDSPRINGER AF SKELSÆTTENDE TEKNOLOGI
BESTSELLER annoncerer nyt samarbejde med tekstil-innovatoren Renewcell; en pioner inden for en ny bæredygtig og cirkulær metode til genanvendelse af tekstiler. Tre BESTSELLER-brands er udvalgt som nogle af de første nogensinde til at bruge det kommercielt
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Kan nedfaldsblade fra træer udgøre fremtidens fodtøj?
Nyt innovativt læder-alternativ skal testes af BESTSELLER – og fremtidens sneakers vil meget muligt være plantebaserede, genanvendelige og komposterbare.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Cirkularitet får rampelyset til BESTSELLERs modeuge
Det danske modehus vil stå for det muligvis mest lærerige event under Copenhagen Fashion Week.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Med banebrydende blockchain-samarbejde vil BESTSELLER spore 25 millioner stykker tøj
BESTSELLER er en af de første modevirksomheder til at skalere ny blockchain-løsning, der kan sikre sporbarhed, transparens og validering af tøj - til gavn for både branchen og forbrugere.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER investerer i ny bæredygtighedspioner
Udtjent tøj skal ikke kasseres for blot at slutte sin livscyklus på genbrugspladsen. Udfordringen? Teknologien, der kan sørge for en cirkulær tøjproduktion, er kun netop i gang med at blive udviklet. BESTSELLER investerer derfor nu igen i innovation.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER INVESTERER I TEKSTIL-TIL-TEKSTIL TEKNOLOGI
BESTSELLERs investeringsarm Invest FWD er blandt den finske tekstilteknologigruppe Infinited Fiber Companys seneste investorer. Samtidigt underskriver BESTSELLER en flerårig købsaftale på deres patenterede fiber, Infinna.
Indhold fra partner
Supply chain

NEW INTERNATIONAL ACCORD AGREEMENT FOR WORKER SAFETY
“We have a responsibility to ensure workers in our supply chain go to work in a safe and secure environment,” says Anders Holch Povlsen, BESTSELLER's CEO & Owner.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

PÅ JAGT EFTER FREMTIDENS ØKOLOGISKE BOMULD
For at opfordre flere bomuldsbønder til at konvertere til økologisk dyrkning vil BESTSELLER nu inkludere bomuld, som er i processen henimod at blive økologisk – såkaldt ’overgangsbomuld' (in-conversion cotton) i sin portefølje af mere bæredygtig bomuld.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER TRIALS BLOCKCHAIN TO VERIFY VISCOSE
With today’s launch of an international traceability project using innovative blockchain technology, BESTSELLER intensifies its efforts towards a more transparent supply chain.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

BESTSELLER INDGÅR SAMARBEJDE MED BANEBRYDENDE TEKSTIL-INNOVATOR
Finske Spinnova er ved at knække koden til at producere en af verdens mest bæredygtige materialer og har nu indgået et langsigtet partnerskab med BESTSELLER, som skal hjælpe innovatoren med at gøre materialet egnet til en bæredygtig, kommerciel produktion
Indhold fra partner