Nyhedsarkiv

Strategi & ledelse

Top 100 Rating af CSR Rapporter 2020

Ny i toppen på Økonomisk Ugebrevs årlige Rating af Top 100 CSR-rapportering er SAS, der i en tumultarisk krisetid får lidt at glæde sig over. Se top 100 listen over Danmarks bedste til CSR rapportering.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Slagsmålet om regningen på klimaloven er i fuld gang

Klimalov rummer både en ambition om at være foregangsland og et krav om, at det ikke må koste vækst eller arbejdspladser. Slagsmålet om fordelingen af regningen mellem stat og erhvervsliv er i fuld gang, skriver Økonomisk Ugebrev Samfundsanvar

Indhold fra partner

Samfund

EU-flertal går mod Danmark i land-for-land skatterapportering

EU-landene har endnu engang skudt et forslag om offentlige land-for-land skatterapporteringer til hjørne, skriver Økonomisk Ugebrev Samfundsansvar

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Moralsk Wakeup-Call til den finansielle sektor

Anmeldelse: Hvis den finansielle sektor ikke var klar over sit store ansvar for at bekæmpe klimaforandringerne gennem deres finansielle magt, så fik de et decideret Wakeup-Call da den amerikanske investor Jeremy Grantham gav sin præsentation i KBH.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Danske pensioner bidrager mest til Verdensmål for sundhed

Læs her, hvordan de danske pensionskassers top 100 aktieinvesteringer påvirker Verdensmålene.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Tema om ESG & COVID-19

Tema om ESG og COVID-19: Gennem de sidste tre uger har Økonomisk Ugebrev Samfundsansvar udgivet artikler om COVID-19 perspektiver på ESG forhold. Her kan du se et samlet overblik over artiklerne med råd, analyser og perspektiv.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Analyse: Mærsk indbygger CSR i overordnet strategi

Der er ingen tvivl om, at Anette Stube har tjent Mærsk godt. Men ESG-ratingbureauerne har ikke honoreret arbejdet med helt samme iver som de mange CSR-kåringer og priser har. Succeskriteriet er nu at levere reelle CO2-reduktioner og tjene penge på det.

Indhold fra partner

Kommunikation

Carlsbergs Snap Pack innovation er 40 år gammel

Bæredygtig branding: Carlsbergs Snap Pack kampagne er en prisbelønnet branding succes, Men kampagnen rummer også en overraskelse, kun få har hørt om. Limemballagen, der reducerer Carlsbergs plastikforbrug , er opfundet af en konkurrent for 40 år siden.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Ørsted offentliggør land-for-land skattebetalinger

Ørsted har formuleret en ny aktivistisk skattepolitik. Den nye skattepolitik skal honorere den stigende efterspørgsel efter transparens fra ansvarlige investorer og andre interessenter. Læs Interview med Ørsteds Head of Group Tax, Karl Berlin.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere