Nyhedsarkiv
Strategi & ledelse

Supply Chain Sustainability – How to ensure real progress?
Ambitious commitments require end-to-end transparency. Stakeholders welcome the ambition, but want to check progress
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Nyt innovationsprogram for SMVer skal udvikle bæredygtige løsninger med afsæt i 3D-print
AM Sustain er et innovationsprogram for små og mellemstore virksomheder med fokus på AM-teknologi/ 3D-print og bæredygtighed under Dansk AM Hub. Programmet implementeres i samarbejde med Deloitte. Dansk AM Hub er initieret og udviklet af Industriens Fond.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Kan verdensmålene være løftestang for Danmarks fremtid?
Podcast med Camilla Brückner, direktør for UNDP’s nordiske kontor, & Bahare Haghshenas, leder af Deloittes SDG-forretning
Indhold fra partner
Supply chain

Responsible Supply Chain & Minerals Sourcing
Growing consumer expectations of ethical procurement practices, and new legislative developments (such as the EU Conflict Minerals Regulation), are forcing companies to dig even deeper across their global minerals supply chain.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi
Deloitte Sustainability Services: demonstrating purpose in practice part 2
Read Part 2 of Environment Analyst’s interview with Deloitte Sustainability on how purpose can drive performance and profitability.
Indhold fra partner
Supply chain

Bæredygtighed som globalt konkurrenceparameter
Mens de helt nye kollektioner i disse dage vises frem under modeugen i København, har Deloitte lanceret dette års Modeanalyse 2016.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Næsten hver anden dansker vil købe bæredygtigt tøj
En ny undersøgelse fra Epinion for Deloitte viser at 43 procent af danske forbrugere gerne vil betale mere for bæredygtigt tøj – 37 procent er sågar villige til at betale op til 20 procent mere for bæredygtighed.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse
Do you know how to attract the best talent and future leaders?
Deloittes fourth Millennial survey, Mind the gaps The 2015 Deloitte Millennial Survey, is out and the overall result is clear: the focus on businesses roles in society is changing. The 2015 survey shows that Millennials consider business to be underperforming in regards to improving livelihoods and having a social and environmental benefit. A staggering 75% of Millennials believe that businesses should focus more on improving society, and less on their own agendas. In my opinion, the data leaves little doubt. If companies want to attract talent going forward, a strong social purpose and a strategic approach is absolutely key.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Ny rapport fanger indkøbstendenser for seafood
Deloitte Sustainablity og Royal Greenland har i fællesskab udarbejdet ny rapport som forsøger at belyse de parametre inden for virksomheders samfundsansvar (CSR) og bæredygtighed, der betyder mest for indkøbere af fisk og skaldyr.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

En fjerdedel af verdens arbejdskraft er truet af klimaforandringer
En ny rapport fra Deloitte slår fast, at over 800 millioner jobs er truet af ekstremt klima og de økonomiske konsekvenser af omstillingen. Rapporten peger dog også på et potentiale for skabelsen af 300 millioner nye jobs i 2050, hvis verdens ledere handler og investerer rettidigt i en bæredygtig omstilling af arbejdsmarkedet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

How can you implement the SDGs in your business?
Hear how the professional board member, Stine Bosse, our Minister for Finance, Kristian Jensen, and the CFO, Rebecca Self, address the SDGs in short video interviews.
Indhold fra partner
Samfund
Kronik: Danskerne forventer etiske investeringer af deres bank og pensionsselskab
Bæredygtige og ansvarlige investeringer vil snart være en basal forventning fra kunderne til deres pensions- selskab og bank.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Kommuner skal omsætte verdensmål til handling
FNs verdensmål er blevet en vigtig vejviser for danske kommuners arbejde med kommunikation, partnerskaber og innovation. Men kun få kommuner har realiseret det fulde potentiale i verdensmålene. Det viser Deloittes seneste rapport om FNs verdensmål blandt nordiske kommuner.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi
Deloitte Sustainability Services: demonstrating purpose in practice
Big 4 firm extolls the power of purpose to drive performance and profitability. EA looks at the development of Deloitte’s global sustainability offering
Indhold fra partner
Samfund
Fremtidens partnerskaber
I dag lancerer vi en ny guide og praktiske værktøjer, der giver virksomheder og civilsamfundsorganisationer ideer til, hvordan man kan skrue partnerskaber sammen.
Indhold fra partner
Samfund
Skat - CSR eller en omkostning?
Skat. Er det endnu en omkostning, som vi helst vil minimere? Eller er det et etisk og moralsk anliggende? Hvor meget skal man egentlig betale i skat, for at være en ansvarlig virksomhed? Og er det nok, at vi overholder lovgivningen?
Indhold fra partner
Strategi & ledelse
Danske virksomheder lukker øjnene for menneskerettighederne
Ofte kræver det en krise, inden topledelsen kommer op af stolen
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Du siger vel ikke farvel ved kassen?
Flere og flere virksomheder skaber en relation til sine kunder, som rækker langt ud over købssituationen ved kassen. De skaber en kontinuerlig relation med kunderne gennem hele produktets livstid fra køb til genbrug.
Indhold fra partner
Supply chain

Join Deloitte’s Supply Chain Panel
You have a great opportunity to be part of a growing community!
Indhold fra partner
Samfund

Råd til en vellykket ansættelse af flygtninge på din arbejdsplads
At få flygtninge vellykket ombord på en arbejdsplads kræver mere end den sædvanlige onboarding-proces. At fastholde dem kræver ofte også en bredere indsats for en inklusiv arbejdsplads end mange begår i dag.
Indhold fra partner
Kommunikation

Deloitte joins one of the largest cleanups in history
The Ocean Cleanup Foundation and the Deloitte Impact Foundation join forces in a three-year partnership to rid the world’s oceans of plastic.
Indhold fra partner
Kommunikation

Sustainability and the board: What do directors need to know in 2018?
Deloitte sees sustainability securing more time at and in between board meetings, in part because there is no single, standardized approach to incorporating ESG into boardroom discussions on business strategy and risk. The stakes are high, and directors need to act now to recognize sustainability as a fundamental element of their stewardship and fiduciary role.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

At sikre en bæredygtig fremtid er også god forretning, hvis formålet er klart defineret
Imperativet er der og ledere erkender, at der er et behov, men hvorfor griber kun få virksomheder og organisationer de muligheder, som opfyldelse af FNs bæredygtighedsmål giver?
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Redegørelse for Risikostyring: Hvordan ser din risikoprofil ud, når det gælder CSR?
Fra 2016 skal de største danske virksomheder rapportere om CSR efter de nye lovregler i årsregnskabsloven. Hvordan griber du det an i praksis, så forarbejdet til rapporteringen giver reel værdi for din virksomhed?
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Topchefer ser penge i bæredygtighed
Bæredygtighed er i høj grad blevet en faktor, der baner vej for nye kommercielle investeringer, giver adgang til nye markeder og skaber høj kundeloyalitet i modeindustrien. Det viser eksemplerne i Deloittes Modeanalyse 2015.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Partnerskaber - fra udfordringer til fælles værdiskabelse
I ny læringsrapport giver 32 civilsamfundsorganisationer, virksomheder og deres lokale partnere et samlet billede af de udfordringer og barrierer, der kan stå i vejen for succesfulde partnerskaber. Særligt fem forhold gør sig gældende i rapporten.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Set med bestyrelsens øjne: Vigtigste ledelsesudfordringer i 2015
CSR-rapportering udpeges som en af de 10 vigtigste ledelsesudfordringer i 2015, i ny rapport fra Deloitte. Rapporten opstiller således en række spørgsmål, der kan hjælpe med at vurdere, om jeres CSR-rapport skaber værdi.
Indhold fra partner